مایه‌کوبی ۱۵۰ هزار راس انواع دام سبک در قصرشیرین

رئیس شبکه دامپزشکی قصرشیرین گفت: مایه‌کوبی (واکسیناسیون) ۱۵۰ هزار راس انواع دام سبک روستاییان و عشایر این شهرستان علیه بیماری تب برفکی آغاز شد.

شهریار پاکباز رئیس شبکه دامپزشکی قصرشیرین گفت : تمام جمعیت دام‌های مربوط به روستاییان و عشایر مستقر در بخش‌های مرکزی، سومار و نفت شهر در برابر بیماری تب برفکی واکسینه می‌شوند.

وی گفت: اجرای این طرح توسط دامپزشکی قصرشیرین با همکاری سه اکیپ بخش خصوصی انجام می‌شود و دام‌ها به صورت رایگان و با مراجعه تیم‌ها دامپزشکی به مناطق عشایری و روستا‌های شهرستان واکسینه می‌شوند.

رئیس شبکه دامپزشکی قصرشیرین اظهار کرد: اجرای این طرح تا اسفندماه امسال ادامه دارد که علاوه بر دام‌های سبک طی ۲ مرحله، دام‌های سنگین شهرستان نیز علیه بیماری تب برفکی مایه کوبی می‌شوند.

وی گفت: تب برفکی از جمله بیماری‌های ویروسی خطرناک برای دام است که در صورت بی توجهی، این بیماری می‌تواند منجر به از بین رفتن دام‌ها شود و ایجاد تاول در زبان و سم دام به همراه علایمی همچون کاهش شیر و راندمان تولید گوشت دام و ریزش شدید بزاق از جمله عوارض این بیماری خطرناک است.

پاکباز افزود: انجام عملیات واکسیناسیون، رعایت اصول و ضوابط قرنطینه دام و کنترل ورود و خروج دام در پیشگیری از ابتلا به این بیماری نقش مهمی دارد.

وی گفت: در تمام روستا‌ها و جمعیت عشایری نیز مایه کوبی پرندگان و طیور در راستای مقابله با نیوکاسل انجام شده و پایش‌های مراقبتی بر تالاب‌ها و مجتمع ماهیان گرمابی با توجه به کوچ پرندگان در قشلاق و نظارت بر مراکز عرضه طیور برای مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان در دستور کار است.

وی ادامه داد: تاکنون موردی از شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرستان قصرشیرین مشاهده نشده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار