کبدی کاران سیستان و بلوچستان در اردوی تیم ملی حضور یافتند

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: امیرمحمد ظفردانش، میلاد شیبک و آرش اکبری کبدی کار این استان در سومین اردوی آماده‌سازی تیم ملی حضور یافتند.

ادهم کرد زابلی  اظهارداشت: این دوره از اردوهای تیم ملی جهت حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان‌ تا دوم بهمن ماه در مجموعه ورزشی آزادی تهران در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: این ورزشکاران موفق سیستان و بلوچستان در اردوی تیم ملی بزرگسالان و جوانان شرکت کردند تا همچون گذشته نام استان در تاریخ کبدی کشور خوش بدرخشد.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از ۳۰۰ ورزشکار به طور سازمان یافته عضو هیات کبدی سیستان و بلوچستان هستند.

 بیش‌از ۴۶ هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب حدود ۵۰ هیات استانی و ۵۰۰ هیات شهرستانی در سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت هستند.کبدی یا همان زو، یک بازی ایرانی، اصیل و منشا آن بازی‌های بومی و محلی بوده و این رشته که نیاز به قدرت و مهارت دارد کاملا ساده و کم هزینه است.
کبدی، یک بازی بیرون سالنی و سالنی پُر تحرک و ترکیبی از کشتی و راگبی است، برای گرفتن مهاجم یا فرار از دست حریف در این بازی، به مهارت، انعطاف پذیری، چابکی، استقامت، حضور ذهن و جرات نیاز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار