افزایش تقاضا برای خرید "گل" در آستانه روز مادر

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : تقاضا برای خرید "گل" در آستانه روز مادر در کرمانشاه افزایش می‌یابد.

رحمان فیض‌قربانی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه همه ساله در آستانه مناسبت‌هایی مثل روز مادر شاهد افزایش تقاضای مردم استان برای خرید گل هستیم، گفت : میزان تولید گل در گلخانه‌های تولید گل شاخه بریده استان خیلی بیشتر از کشش بازار است، لذا کمبودی برای تامین گل گلفروشی‌های استان در آستانه روز مادر نداریم.

فیض‌قربانی اضافه کرد: عمده گل‌های شاخه بریده تولیدی در استان کرمانشاه به بازار گل تهران ارسال و پس از درجه‌بندی، قسمتی از این گل‌ها به استان‌های دیگر ارسال و قسمتی نیز به خارج از کشور صادر می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به تولید سالانه حدود شش میلیون گل شاخه بریده در استان، گفت: در استان ۴.۵ هکتار گلخانه تولید گل شاخه بریده فعال است و عمده گل استان در دو شهرستان کرمانشاه و صحنه تولید می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بیشترین گل‌های شاخه بریده تولیدی در استان کرمانشاه از نوع گل رز هستند، افزود: گل‌های رز شاخه بریده تولیدی در استان با تنوع ۱۷ رنگ مختلف تولید شده و کیفیت بسیار بالایی دارند.

وی اشاره‌ای هم به برنامه استان برای تولید گل نرگس در فضای باز داشت و گفت: در تلاشیم از سال آینده در مناطق نیمه گرم استان مثل ریجاب و قسمت‌هایی از سرپلذهاب در فضای باز گل نرگس بکاریم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار