پروژه رجیستری دانش آموختگان علوم پزشکی راه اندازی می‌شود

رئیس مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی (نصر) از راه اندازی پروژه داشبورد رجیستری دانشجویان و دانش آموختگان علوم پزشکی کشور خبر داد.

احسان شریفی پور رئیس مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی با اشاره به لزوم شفافیت در آمار و ارقام گفت: یکی از کار‌های جدید مرکز نصر که تا آخر امسال رونمایی می‌شود بحث رجیستری دانشجویان و دانش آموختگان علوم پزشکی کشور است.

رئیس مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی (نصر) افزود: بر اساس این طرح مشخص می‌شود که چه تعداد دانشجو تربیت شده اند، دانش آموخته شغل پیدا کرده یا از سیستم شغلی خارج شده است، کدام استان‌ها بیشتر یا کدام استان‌ها کمتر مشغول به کار شده اند. اگر این داده‌ها را به صورت کامل داشته باشیم بستر مناسبی برای تصمیمات کلان خواهد بود.

وی با اشاره به تهیه بسته‌های سیاستی اظهار کرد: بسته سیاستی آینده پژوهی فراخور نیاز‌های کشوری در مرکز نصر طراحی می‌شود و این بسته‌ها بر اساس مطالعه و شواهد تهیه می‌شود. افراد صاحب صلاحیت در تهیه این بسته‌های سیاستی با مرکز نصر همکاری می‌کنند که در نتیجه مطالعات قابل استناد برای تصمیم گیری تهیه می‌شود.

شریفی پور افزود: باید این بسته‌های سیاستی جای خود را در ارکان‌های تصمیم گیر خارج از وزارت بهداشت هم باز کنند تا از محصولات اش استفاده کنند. هدف همه این ارکان و نهاد این است که نظام سلامت بر اساس مطالعات و شواهد درست پی ریزی کنیم تا تصمیماتی اتخاذ نکنیم که مجبور به تغییر آن شویم.
منبع: مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.