ارائه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه از ارائه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در ۹ ماه سپری شده از سال جاری در در مراکز دولتی و آموزشگاه‌های خصوصی به مهارت‌آموزان استان خبر داد.

عزیز نوری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت : پیش بینی می‌شود این آمار تا پایان سال به ۶ میلیون نفر ساعت برسد.

وی با اشاره به ارائه آموزش‌های مهارتی به میزان ۱۳ هزار نفر دوره در ۹ ماهه امسال در مراکز دولتی مجموعه فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه، افزود: این آموزش‌ها به میزان بش از ۲ میلیون و ۱۸۸ هزار نفر ساعت ارائه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۸۳۵ نفر دوره آموزش مهارتی در مراکز خصوصی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان نیز ارائه شده است، گفت: متقاضیان در این مراکز به میزان بیش از ۲ میلیون و ۲۳۹ هزار نفر آموزش دیده‌اند.

وی یادآور شد: بیشترین آموزش‌های بخش خصوصی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در استان در حوزه خدمات ارائه شده و بیشترین متقاضیان هم خانم‌ها بوده‌اند.

نوری تعداد مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای در استان را ۱۹ مرکز دولتی فعال اعلام کرد و افزود: در این مراکز ۱۱۸ کارگاه فعال داریم. در استان نزدیک به ۳۲۴ آموزشگاه فعال بخش خصوصی فعال است.

وی با بیان اینکه مجموعه فنی و حرفه‌ای استان در حوزه آموزش‌های دولتی ۸۰ درصد نیاز‌های مهارتی جامعه را پوشش می‌دهد، گفت: بخش خصوصی هم مکمل نیاز‌های مهارتی بازار کار استان بوده و هر جا نیاز باشد، فعال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار