انصاری نژاد:

جشنواره شعر فجر نمایشگاهی با شکوه از اصحاب اندیشه و قلم انقلاب است

جشنواره شعرفجر، نمایشگاهی است با شکوه از آثار شاعران قبیله نور و اصحاب اندیشه و قلم انقلاب که همواره حرفی برای گفتن و دردی برای گریستن دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین انصاری نژاد، عضو هیات علمی این دوره از جشنواره، معاون بخش ادبیات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاى دفاع مقدس در استان فارس و صاحب آثاری، چون «روی شانه اروند» و «از سمت سناباد» یادداشتی را در ضرورت جشنواره شعر فجر به رشته تحریر درآورده است.

متن این یادداشت را در ادامه بخوانید:

«بدون تردید، کوله‌بار رسالت سنگین شعر اصیل و متعهد، درخور شانه‌های دردآشنای شاعران دغدغه‌مند انقلاب است که داغ و درد را تجربه کرده و پرواز را به خاطرسپرده‌اند.

این شاعران، با جانی شیفته و شفاف، جوهره فرهنگ اسلام و انقلاب را در قالب کلماتی پرتپش و شورمند، می‌پراکنند. انس با قرآن کریم و معارف اهل بیت، چشم اندازی رشک برانگیز به سروده‌هایشان می‌بخشد تا پنجره غبار گرفته ذهن و ضمیر‌ها را به سمت باغ گل محمدی بگشایند و دل‌ها را با آسمان پیوندی ناگسستنی بزنند.

جشنواره شعر فجر، نمایشگاهی است با شکوه و چشم‌نواز از آثار شاعران قبیله نور و اصحاب اندیشه و قلم انقلاب که همواره حرفی برای گفتن و دردی برای گریستن دارند. از عمق جان خوشحالم که این دوره از جشنواره شعر فجر، با رویکردی متفاوت و متمایز برگزار می‌شود.

دبیری علمی این دوره از جشنواره ملی و بین المللی شعر فجر نیز به یکی از شاعران و پژوهشگران دقیقه یاب و نجیب روزگار ما سپرده شده که بشارت دهنده فصلی روشن و تحول آفرین در جشنواره امسال است. انتخاب داورانی خلاق و متفاوت از چهره‌های پیشکسوت و جوان توسط هیات داوران جشنواره، از اتفاقات بسیارخوب و امیدوار کننده است.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار