تداوم سرمای هوا در منطقه سیستان/رکورد ۵۹ساله سرمای هوا در زابل شکسته شد

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: زابل با منفی ۱۱.۲ درجه سانتیگراد رکورد ۵۹ ساله خودش را شکست.

محسن حیدری گفت: دمای هوای زابل امروز به منفی ۱۱.۲ درجه سانتیگراد رسید که در ۵۹ سال اخیر بی‌سابقه بوده و همچنین کمترین دمای رخ داده در دیماه سال‌های گذشته به منفی ۱۰ درجه سانتیگراد رسیده بود که مربوط به سال ۱۳۸۶ بوده است.
وی افزود: شهرستان مرزی میرجاوه با کمترین دمای ثبت شده در ایستگاه هواشناسی این شهر در این تاریخ به منفی ۹.۲ درجه سانتیگراد رسید که کمترین دمای ثبت شده در تاریخ تاسیس ایستگاه هواشناسی در سال ۱۳۸۴ تاکنون بوده است.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: حداقل دمای زاهدان در دیماه ۱۴۰۱ به منفی ۱۱.۲ درجه سانتیگراد رسیده که در ۱۰سال اخیر این عدد بی سابقه است.
وی خاطرنشان کرد: حداقل مطلق دمای ثبت شده در ایستگاه هواشناسی زهک در این تاریخ منفی ۹.۵ درجه سانتیگراد است که این دما در دیماه ۲۸ سال اخیر کاملآ بی سابقه بوده و کمترین دمای ثبت شده در سال ۱۳۸۶ رخ داده است.

حیدری ادامه داد: همچنین هیرمند با ثبت دمای منفی ۹.۸ درجه سانتیگراد در تاریخ ۲۳دیماه کمترین دمای رخ داده از سال ۱۳۹۳ تاکنون بوده است.
وی افزود: یخبندان شبانه در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان همچنان تداوم دارد که تا چهارشنبه بتدریج از شدت آن کاسته خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار