مشکلی در تامین سوخت کرمانشاه وجود ندارد/امدادرسانی به اتوبوس حامل ۲۵ زائر استان قم در گردنه مرصاد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به آماده‌باش تمام دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران استان در پی بارش برف سنگین، گفت : اکنون مشکلی در تامین سوخت وجود ندارد، اما از مردم درخواست می‌کنیم به صورت منطقی و بهینه گاز و برق مصرف کنند.

افشین یگانه مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت : طبق آخرین آمار شرکت گاز استان، ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب گاز در شبانه روز گذشته در استان مصرف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد و نسبت به روز قبل پنج درصد افزایش داشته است.

یگانه در مورد وضعیت برق در استان گفت: برق اکنون در شرایط مناسب و پایداری است و تنها در حوزه میانراهان برق چند روستا مشکل دارد که نیرو‌های شرکت برق در حال رفع مشکل هستند.

وی از مردم خواست در استفاده از سوخت نهایت دقت را داشته باشند و یک پیراهن بیشتر بپوشند و هوای منزل را بین ۱۸ تا ۲۱ درجه حفظ کنند تا مردم در استان‌های دیگر دچار بحران نباشند و بدون مشکل این تنش سرما را پشت سر بگذاریم.

۹۱ محور روستایی مسدود است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه افزود: تاکنون هیچ یک از راه‌های اصلی استان کرمانشاه مسدود نشده، اما برف سنگین موجب مسدود شدن ۹۱ محور مواصلاتی روستایی و قطع ارتباط و دسترسی به ۸۰۰ روستا شده است.

به گفته وی تیم‌های راهداری اکنون در محور‌های روستایی با ماشین آلات مستقر و در حال بازگشایی مسیر‌ها هستند.

وی اظهار کرد: حجم بارش برف در ۲ روز اخیر در بسیاری از نقاط استان بسیار زیاد و در چند سال اخیر بی سابقه بوده است.

آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان در سطح استان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه به آماده باش تمام نیرو‌های خدمات رسان اعم از راهداری، هلال احمر، نیروی انتظامی، اورژانس، شهرداری ها، شرکت‌های نفت، گاز، برق و آب و فاضلاب اشاره کرد و گفت: تمام امکانات، تجهیزات و توان نیرو‌های دستگاه‌های امدادرسان برای اخدمات رسانی به مردم در استان بکارگیری شده است.

یگانه به امدادرسانی به اتوبوس حامل ۲۵ زائر استان قم در گردنه مرصاد توسط نیرو‌های هلال احمر استان اشاره کرد و افزود: نیرو‌های هلال احمر در گردنه مرصاد خودرو این زائران که دچار مشکل شده بود را نجات دادند و زائران را نیز در پایگاه مرصاد اسکان دادند.

به گفته وی هلال احمر در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۵ نفر اسکان اضطراری، پنج مورد پوشش حوادث جاده ای، چهار مورد رهاسازی و پنج نفر انتقال به مراکز درمانی انجام داده است.

وی گفت: نیرو‌های اورژانس در پایگاه‌های داخل شهر و بین جاده‌ای در حال آماده باش هستند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.