بهره گیری از همه امکانات در توسعه روش پانسمان بدون درد

در بازدید مدیران ارشد معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیمارستان حضرت امیرالمومنین (ع)، بر بهره گیری از همه امکانات در توسعه روش پانسمان بدون درد برای بیماران مبتلا به سوختگی تاکید شد.

در بازدید مدیران ارشد معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از مرکز آموزشی درمانی سوانح سوختگی و ترمیمی حضرت امیرالمومنین (ع)، راهکار‌های توسعه خدمات روش پانسمان بدون درد در این مرکز آموزشی درمانی، بررسی شد.

دکتر کامران راسخ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی و درمانی این معاونت با بیان اینکه استفاده از روش بیهوشی مراقبت شده برای درمان بیماران دچار سوختگی بر اساس میزان سوختگی و به تشخیص پزشک انجام می‌شود، اظهار کرد: بیهوشی در بیماران دچار سوختگی هنگام پانسمان موجب شست و شوی موثر و سرعت بخشیدن به روند ترمیم زخم‌ها می‌شود.

او افزود: در پانسمان بدون درد علاوه بر کاهش درد‌های بیمار، عوارض سوختگی از نظر جسمانی مانند زخم معده، روحی و روانی نیز کاهش پیدا می‌کند.

مراجعه بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ بیمار به اورژانس بیمارستان امیرالمومنین (ع)

دکتر سید محمدعلی موسوی مدیر نظارت، اعتباربخشی و امور درمان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز، از مراجعه ۸ هزار و ۵۶۳ بیمار به اورژانس این مرکز آموزشی درمانی از ابتدای امسال تا پایان آذر امسال خبر داد.

او افزود: در این بازه زمانی بیش از ۸ هزار و ۶۶ بیمار به صورت سرپایی و ۴۴۳ بیمار به صورت بستری خدمات درمانی لازم را دریافت کرده اند.

انجام ۲ هزار و ۲۵۲ عمل جراحی بخش دیگری از خدمات ارائه شده در مرکز آموزشی درمانی سوانح سوختگی و ترمیمی حضرت امیرالمومنین (ع) بود که دکتر موسوی به آن‌ها اشاره کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: رسالت مجموعه سلامت ارائه خدمات با کیفیت به مردم است و در دانشگاه تلاش می‌شود با استفاده از امکانات موجود بهترین خدمات به مردم استان ارائه شود.

دکتر موسوی با اشاره به انجام بیش از ۵ هزار بازدید نظارتی از مراکز درمانی زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از ابتدای امسال تاکنون، این امر را در شناسایی چالش‌ها و رفع آن ها، با هدف ارتقای ارائه خدمات درمانی به مردم، بسیار مهم ارزیابی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار