عضو کمیسیون عمران مجلس خبر داد؛

تزریق ۴۵۰۰ دستگاه ماشین آلات به ناوگان راهداری کشور

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در قانون بودجه امسال تزریق ۴۵۰۰ دستگاه به ناوگان راهداری کشور در نظر گرفته شده است.

سید البرز حسینی عضو کمیسیون عمران مجلس با یادآوری اینکه در قانون بودجه ۱۴۰۱ بحث تزریق ۴۵۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات را به حوزه راهداری کشور داشتیم، تصریح کرد: بدون شک این موضوع می‌تواند بهترین فرصت برای سازمان راهداری در راستای به روز کردن ناوگان خود به ویژه برای خدمات‌رسانی بهتر در فصول سرد سال و مواقع بارش برف باشد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بخش اعظمی از هزینه‌ها صرف تعمیر ماشین‌آلات فرسوده راهداری شده و این خود نارضایتی مردم را در این خصوص به دنبال خواهد داشت، ادامه داد: در ادوار گذشته شاهد این موضوع بودیم که مردم با مشکلات زیادی به دلیل به روز نبودن تجهیزات حوزه راهداری مواجه بودند و این دغدغه در فصل زمستان بیش از همه نمود داشت.

عمر ماشین‌آلات سنگین حوزه راهداری بیش از ۳۵ سال است

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در حال حاضر عمر ماشین‌آلات سنگین حوزه راهداری بیش از ۳۵ سال است، خاطرنشان کرد: این به معنای آن است که به هنگام بروز مشکل در مواقع بحرانی، حوزه راهداری با مشکل جدی در خدمات‌رسانی به مردم مواجه خواهد شد، به همین خاطر باید از فرصت به دست آمده، نهایت استفاده را کرده و در خصوص نوسازی ناوگان خود اقدام کند.

حسینی در ادامه به بارش‌های اخیر در استان زنجان و شهرستان خدابنده اشاره و با یادآوری اینکه بارش‌های اخیر تقریباً همه گستره این منطقه را دربر گرفته است، ابراز کرد: شهرستان خدابنده دارای بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی است، به همین خاطر به هنگام بارش برف با مشکل جدی مواجه می‌شود.

نماینده مردم خدابنده در خانه ملت با اشاره به اینکه در بازگشایی محورهای مواصلاتی و راه‌های روستایی این شهرستان کمتر شاهد به کارگیری ماشین‌آلات راهداری بودیم، اضافه کرد: این بدان معنی است که حوزه راهداری در خصوص ماشین‌آلات سنگین با مشکل و دغدغه جدی مواجه بوده و همین امر مشکلات مردم را در چنین شرایطی دوچندان کرده است.

حسینی همچنین گریزی به وضعیت راه‌های مواصلاتی شهرستان خدابنده به ویژه محورهای منتهی به معادن این منطقه زد و گفت: متاسفانه شاهد از بین رفتن بسیاری از این زیرساخت‌ها در شهرستان خدابنده به دلیل حمل تناژ بالای کامیون‌های معادن هستیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس از راه به عنوان مهم‌ترین زیرساخت در توسعه سرمایه‌گذاری یاد کرد و افزود: ما نیز به این موضوع اشرافیت داریم که به تفاهم‌نامه وزارت صمت و راه و شهرسازی در خصوص حقوق دولتی معادن به طور کامل عمل نمی‌شود، به همین خاطر انتظار داریم مسئولان در این زمینه اهتمام جدی نسبت به عمل به این تفاهم‌نامه و نیز ترمیم رویه آسفالت راه‌هایی که به واسطه حمل تناژ بالای مواد معدنی از بین رفته است، داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.