حذف ۱۵۰ مانع راه‌اندازی کسب و کار با مصوبه دولت

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: هیات مقررات‌زدایی امروز ۱۵۰ مصوبه را برای تسهیل سرمایه‌گذاری در تولید به هیئت دولت ارسال می‌کند تا این بخشی از موانع کنار گذاشته شود.

آقای احسان خاندوزی در هفتاد و سومین نشست هیأت مقررات زدایی گفت: یکی از خط مشی های هیئت مقررات زدایی این است که در مسیر اجرای قانون، امکان سلیقه گرایی توسط مأموران دستگاه‌های اجرایی برای اخذ مجوز از سوی فعالان اقتصادی را به حداقل برساند.

به گفته وزیر اقتصاد و دارایی  ،اعمال سلیقه از سوی دستگاه اجرایی صدور مجوز فعالیت های اقتصادی را به تاخیر انداخته است و تمام تأخیر ها در صدر مجوزها و اعمال سلیقه های ماموران دستگاه‌های اجرایی و رشوه ها در هنگام صدور مجوز فعالیت اقتصادی، ناشی از واژه هایی بود که در قوانین این قدرت را به دستگاه ها می داد و ما سعی کرده ایم این تعداد کلمات را به حداقل یا به صفر برسانیم.

وزیر اقتصاد گفت:  یکی دیگر از موانع، عبارت هایی بود که در خود قانون یا مصوبات دولت بود و شرط‌های غیر لازم را برای فعالیت اقتصادی الزامی می کرد شرط‌هایی مانند شرط سنی یا عدم سوء پیشینه از جمله این موارد هستند.

خاندوزی  می گوید: در این موارد هیئت مقررات‌زدایی امروز ۱۵۰ مصوبه را برای تسهیل سرمایه‌گذاری در تولید به هیئت دولت ارسال می‌کند تا این بخش از موانع کنار گذاشته شود. ۲۰ حکم هم مربوط به مصوبات مجلس است که مانع راه‌اندازی کسب و کار از سوی فعالان اقتصادی هستند که با همکاری مجلس این موانع نیز برداشته می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار