مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان؛

سیستان و بلوچستان در دستیابی به تعهد اشتغال، ۱۲۶ درصد پیشرفت دارد

آرامش گفت: با ابلاغ مشترک وزارتخانه های کشور و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سیستان و بلوچستان با تلاش و همگرایی مسئولان استانی، امروز علاوه بر تحقق کامل تعهد، شاهد پیشرفت ۱۲۶ درصدی آن بر اساس اعلام سامانه رصد اشتغال کشور هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در جلسه استاندار با مدیران دستگاه های تابعه وزارت کار در استان گفت: با ابلاغ مشترک وزارتخانه های کشور و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سیستان و بلوچستان برای  امسال  متعهد به ایجاد اشتغال برای ۲۸ هزار و ۱۴۲ نفر شد که با تلاش و همگرایی مسئولان استانی، امروز علاوه بر تحقق کامل این تعهد، شاهد پیشرفت ۱۲۶ درصدی آن بر اساس اعلام سامانه رصد اشتغال کشور هستیم.

حامد آرامش افزود: از ابتدای سال جاری تا امروز، اطلاعات ۳۵ هزار و ۴۱۳ نفر در سامانه رصد ملی اشتغال به ثبت رسیده است که شهرستان های زاهدان، زابل و چابهار در رتبه یک تا سه جدول بیشترین اشتغال ایجادی قرار دارند.

وی ادامه داد: بر اساس رتبه بندی بین دستگاهی نیز، کمیته امداد امام خمینی (ره)، نیروهای جهادی شامل معاونت محرومیت زدایی قرارگاه قدس و سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان و صنعت، معدن و تجارت، رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند.

آرامش با اشاره به فعالیت های معاونت امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: در استان دو هزار و ۵۸۸ تعاونی فعال وجود دارد که ۵۹ هزار و ۵۸ نفر عضو آنها هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان درباره فعالیت تعاونی های مسکن هم اظهار داشت:۲۴۴ تعاونی در این حوزه در سیستان و بلوچستان داریم که ۵۲ تعاونی هم اینک در ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن استان مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه عملکرد مطلوب شرکت های تعاونی در ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن باعث قرار گرفتن سیستان و بلوچستان در رتبه اول کشور شده است، ادامه داد: پایان سال جاری حدود دو هزار واحد ساخته شده در زاهدان تحویل متقاضیان می‌شود.

آرامش گفت: ۹۳ تعاونی فعال در حوزه مرزنشینان داریم که در نه ماهه گذشته از سال، ۱۲ میلیون دلار صادرات به کشورهای افغانستان،پاکستان و آسیای میانه و غرب آسیا داشته اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان درباره فعالیت های معاونت روابط کار این اداره کل در سال جاری هم توضیح داد و افزود: با تلاش همکاران ما در سراسر استان، مدت زمان رسیدگی به درخواست ها در مراجع حل اختلاف کار میانگین به ۳۰ روز رسیده است، در حالی که این آمار در گذشته بیش از دوبرابر بوده است.

وی از کاهش بیست درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری و همچنین کاهش معوقات کارگری در سیستان و بلوچستان هم خبر داد.

آرامش اظهار داشت: یک هزار و ۵۵۷ مورد بازرسی از ابتدای سال جاری از کارگاه های پرخطر شامل کارگاه های ساختمانی، معادن، جایگاه های عرضه سوخت و گاز مایع توسط بازرسان کار استان انجام شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ، افزایش ۶۱ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اضافه کرد: با مجموع اقدامات صورت گرفته در حوزه بازرسی کار، حوادث ناشی از کار در استان نیز ۶۱ درصد کاهش یافته است.

وی درباره آمار یارانه بگیران استان نیز افزود: هشتصد هزار و ۳۰۹ خانوار با جمعیت سه میلیون و ۵۷۲ هزار و ۱۳ نفر در حال حاضر یارانه دریافت می کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار