دستور استاندار سیستان و بلوچستان برای جلوگیری از خام‌فروشی معادن

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: معادنی که در این منطقه وجود دارد بی‌نظیر است بنابراین باید صنایع تبدیلی ایجاد و از خام‌فروشی جلوگیری شود‌.

 محمد کرمی ظهر امروز در نشست با مدیران اداره‌کل تعاون سیستان و بلوچستان اظهار داشت: زیرساخت‌های تولید انرژی و استفاده از مواهب طبیعی در استان باید تقویت شود و در این سرزمین به‌عنوان سرزمین آفتاب هر خانه یک نیروگاه باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: خوشبختانه کارهای خوبی در حوزه اشتغال در این استان انجام‌شده است اما باید به اشتغال پایدار منجر شود. سیستان و بلوچستان استانی ثروتمند است و معادنی که در این منطقه وجود دارد بی‌نظیر است بنابراین باید صنایع تبدیلی ایجاد و از خام‌فروشی جلوگیری شود‌.

وی خاطرنشان کرد: ثروتی که در این منطقه وجود دارد، باید مشکلات استان را برطرف کند و معادن مختلفی که در این خطه وجود دارد می‌تواند چهره استان را تغییر دهد. باید واحدهای تولیدی و تعاونی‌های محلی، کالا تولید کنند و در مرحله بعدی این کالاها را از طریق مرزهای خود صادر کنیم.

کرمی اظهار داشت: ضرورت دارد شرکت‌های دانش بنیان را بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم چرا که علم، نوآوری و خلاقیت می‌آورد که این مصداق تولید ثروت است.

وی با بیان اینکه هر روز باید یک قدم به سمت جلو برویم، تاکید کرد: گزارشات باید کف میدان دیده شود و صرفاً در قالب ارائه گزارش‌های نوشتاری نباشد. باید اراده خود را قوی کنیم و محکم گام برداریم چراکه امروز دشمن به‌دنبال این است که مردم را نسبت‌ به آینده مأیوس نموده و اراده‌ ما را سست کند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: اقتصاد باید مردمی شود و سرمایه‌گذاران و تعاونی‌ها پای کار بیایند و کارشان نیز توسط دولت تسهیل شود. باید به مردم اطلاع‌رسانی کرده و نسبت به موضوعاتی چون بیمه آگاهسازی کنیم.

وی ادامه داد: نظارت اهمیت فراوانی دارد لذا باید بر کار پیمانکاران بسیار حساس باشیم چرا که این کنترل و نظارت عین دلسوزی برای مردم است. این استان ظرفیت های بزرگی دارد و به فضل الهی آینده بسیار روشنی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید
استاندار سیستان و بلوچستان: اقتصاد باید از دلالی خارج شود

وی بیان کرد: مردم باید در مواهب این استان شریک باشند از این رو، کارگر و نیروی کار مورد نیاز در پروژه های استان نیز باید از همین استان تأمین شود.

کرمی خاطرنشان کرد: زیرساخت‌ها بر اساس ظرفیت های موجود در استان باید تقویت شود و در راستای استفاده از موهبت های خدادادی، این سرزمین به‌عنوان سرزمین آفتاب باید هر خانه یک نیروگاه باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید اوضاع را تغییر دهیم تصریح کرد: در راستای ایجاد مراکز تفریحی و گردشگری، باغ شهر ها باید ایجاد شود و طرح آن نیز در حال تدوین است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار