نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس:

به سمت بکارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی حرکت کنیم

جوکار گفت: باید نقشه راهی در استان یزد تدوین شود و بر اساس آن به سمت فارغ التحصیلان دانشگاهی، صنایع دانش بنیان و هایتک حرکت کنیم.

محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در دیدار با  محمد کاظم صادقیان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با تاکید بر اینکه معادن از انفال بوده و متعلق به مردم است، گفت: اینکه اکنون معادن به صورت سرمایه گذاری شده و عده اندکی از آن سود می‌برند در صورتی که مشکلات بسیاری برای مردم وجود آورده، اصلا درست نیست و مردم باید از آن به شکل واقعی منتفع شوند.

او افزود: برنامه ریزی در خصوص معادن باید به شکلی باشد که مردم کم درآمد و بی بضاعت سود آن را به عینه مشاهده کنند و از آن بهره‌مند شوند، این کار اگر به درستی انجام پذیرد، مستمندی در استان نخواهیم داشت.

جوکار با اشاره به اینکه در بحث محیط زیست و اخذ مجوز‌ها باید حساسیت داشته باشید، اضافه کرد: مسئله محیط زیست بسیار حائز اهمیت است، در این زمینه به گونه‌ای عمل کنید که تا قبل از صدور مجوز محیط زیست، مجوز تاسیس به هیچ کس ندهید. در گذشته بالعکس عمل شده و هم اکنون شاهد مشکلات محیط زیستی در برخی از شهرستان‌ها هستیم که اعتراضاتی را از سوی مردم در پی داشته است.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس اضافه کرد: در حال حاضر در استان تعداد ۷۴ واحد راکد و تعداد زیادی واحد‌هایی با پیشرفت ۶۰ درصد هستیم که با تسهیلات می‌توان آن‌ها را راه اندازی و شاهد ایجاد اشتغال در استان بود.

جوکار با تاکید بر اینکه در بحث اشتغال باید به سمت بکارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی حرکت کنیم، افزود: ما به گونه‌ای عمل کردیم که کارگر ساده به استان وارد و نخبگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی خارج می‌شوند؛ باید نقشه راهی در استان یزد تدوین و بر اساس آن به سمت صنایع دانش بنیان و هایتک حرکت کنیم.

وی در پایان اظهار داشت: نقشه راه ۵۰ سال آینده استان یزد را تدوین کنید تا مسیر توسعه استان شفاف و روشن مشخص باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار