علی لاریجانی:

«جان فدا» روایتی تاثیرگذار از مجاهدت حاج قاسم است

مشاور رهبر معظم انقلاب نمایش «جان فدا» را اثری دانست که توانسته است مجاهدت شهید حاج قاسم سلیمانی را به شکل تاثیرگذار نشان دهد.

نمایش میدانی «جان فدا» سیری است در زندگی و زمانه شهید حاج قاسم سلیمانی که از ۸ دی ماه در بوستان ولایت روی صحنه رفت و ۲۸ دی ماه به کار خود پایان داد. ۴۲ هزار مخاطب طی ۲۱ شب اجرا، به تماشای این نمایش نشستند.

علی لاریجانی پس از تماشای این نمایش گفت: نمایش «جان فدا» اثری جذاب است که به خوبی توانسته مولفه‌های مختلف را با هم ممزوج کند. شهید حاج قاسم سلیمانی دارای مولفه‌های معنوی، مجاهدت، مهربانی و ... بود و به همه عشق می‌ورزید. «جان فدا» توانست تمام این مولفه‌ها را به نمایش در آورد که کار بسیار سختی است.»

مشاور رهبر معظم انقلاب ادامه داد: «نمایش «جان فدا» از جمله آثاری است که مخاطب را منقلب می‌کند و توانسته است روح کلی خدماتی که این شهید بزرگوار انجام داد و فراز و فرود‌های زندگی ایشان را نشان دهد.»

لاریجانی ضمن تشکر از سازندگان «جان فدا» گفت: «در این اثر، چند صحنه بیش از بقیه مخاطب را درگیر می‌کرد؛ یکی نمایش قسمتی از تاریخ اسلام است که خیلی مورد علاقه حاج قاسم سلیمانی بود و ندای یا زهرا (س) را همیشه به کار می‌برد. دیگری صحنه آتش زدن در خانه حضرت فاطمه (س) است که بسیار منقلب کننده بود. بخش شهادت حاج قاسم به همراه نمایش دست نوشته هایش که می‌گفت: «خیلی خسته هستم» قلب آدم را می‌شکاند.»

رئیس سابق مجلس شورای اسلامی افزود: «حاج قاسم هیچ گاه از مجاهدت خسته نمی‌شد، اما خستگی اش، بویژه در روز‌های پایانی عمر با برکت شان، به خاطر رفتار برخی سیاسیون بود. ایشان، اما عقیده داشت نباید حرکت عظیم انقلاب دست کم گرفته شود. شهید عزیز ما زندگی‌اش را در راه حق صرف کرد و خودش سوخته این راه بود. انشاءالله همه در هر راهی که هستند این مسیر را بپیمایند.»

علی لاریجانی در پایان گفت: «در تاریخ معاصر ایران دو شخصیت هستند که با شهادت‌شان جریان ایجاد کردند. یکی شهید آیت الله مطهری بود که جریان فکری ایجاد کرد و یکی هم شهید حاج قاسم سلیمانی بود که با شهادتش روحیه تازه‌ای در ایران جاری کرد.»

«جان فدا» محصول مکتب «حاج قاسم» و سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که توسط موسسه هنری رسانه‌ای سیمای ققنوس اجرا شد. عوامل نمایش «جان فدا» عبارتند از مجری طرح: امیرحسین طهرانی، مدیر تولید: داود طامهری، طراح نور: عباس رحمانی‌پور، طراح صحنه و دکور: مرتضی پورحیدری، طراح صدا: عرفان حسن زاده، مجری دکور: امید دهقان، مجری صحنه: کاظم غیاثوند، طراح جلوه‌های ویژه میدانی: یاسر یارمحمدی و مدیر تدارکات: تورج سلیمانی.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۰۳ بهمن ۱۴۰۱
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
کانال "ازدواج موقت" «سید علی هاشمی» در اپلیکیشن ایتا:
کانال اصلی: @sighehhh
قوانین: @sighehe
لیست کدهای ساعتی: @sigheeee
لیست کدهای شبانه: @sigheh1
لیست کدهای ماهانه: @sigheh_halal
ادمین کانال: @Sigheho
مخصوصا جهت افزایش عضو خانم‌ها از شهرهای مختلف ثبت نام کنند.
آخرین اخبار