معاون فرهنگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: فرم و شکل بافت‌های تاریخی این استان هنگام مرمت باید حفظ شود و هیچ گونه تغییری در آن‌ها صورت نگیرد.

داوود فرازی معاون فرهنگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: همچنین رعایت عرض معابر در بافت‌های تاریخی مورد توجه قرار گرفته و هرگونه خیابان گشایی یا تعریض خیابان در ابن فضا‌ها ممنوع است و هر اقدامی که در مناطق صورت می‌گیرد حتما براساس ضوابط بافت تاریخی باشد.

وی اضافه کرد: هرگونه درخواست ساخت و ساز در بافت‌های قدیمی باید با استعلام شهرداری از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان صورت گیرد.

فرازی ادامه داد: هنگام مرمت و بازسازی بنا‌هایی همانند مغازه و خانه در بافت قدیم شهر باید کار‌ها براساس معماری سنتی و طبق همان فرم و شکل انجام شود.

معاون فرهنگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: در شهر‌های ارومیه، ماکو، سلماس و تکاب بافت تاریخی وجود دارد که این بافت‌ها شناسایی و در فهرست آثار ملی ثبت شده‌اند.

فرازی به ادامه مرمت بافت‌های قدیمی اشاره کرد و یادآور شد: در ارومیه مرمت بافت‌های قدیمی با محوریت خیابان امام (ره) و پس از آن خیابان‌های منتظری و مطهری که دارای بنا‌هایی از دوره پهلوی اول هستند، در دست انجام است.
وی تاکید کرد: هرگونه ساخت و ساز در حریم بنا‌های تاریخی ممنوع است و نباید ساخت و ساز‌ها طوری باشد که منظر بنای تاریخی دیده نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.