رقابت ۳۳ هزار داوطلب کنکور در کرمانشاه انجام شد

دبیر ستاد استانی آزمون‌های سراسری در استان کرمانشاه از رقابت ۳۳ هزار داوطلب کنکور در کرمانشاه همزمان با سراسر کشور خبرداد.

مجتبی بیگلری دبیر ستاد استانی آزمون‌های سراسری در استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری اولین مرحله کنکور سال ۱۴۰۲، گفت : این آزمون صبح امروز (۲۹ دی) همزمان با سراسر کشور در کرمانشاه آغاز شد و فردا ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در استان کرمانشاه ۳۲ هزار و ۹۲۰ داوطلب در این آزمون شرکت کرده‌اند که نسبت به آزمون تیرماه امسال که ۴۸ هزار و ۳۴ داوطلب داشتیم، کاهشی ۱۵ هزار و ۱۱۴ نفری را نشان می‌دهد.

معاون آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه تصریح کرد: از مجموع ۳۲ هزار و ۹۲۰ داوطلبی که از کرمانشاه در این آزمون شرکت کرده‌اند، ۱۸ هزار و ۱۱۰ نفر معادل ۶۰ درصد از شرکت کنندگان را خانم‌ها و ۱۴ هزار و ۸۱۰ نفر یعنی ۴۰ درصد از شرکت کنندگان را آقایان تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: در نوبت صبح امروز (پنجشنبه) داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی باهم رقابت کردند که در کرمانشاه ۱۸ هزار و ۳۴۸ نفر معادل ۴۶ درصد از شرکت کنندگان را تشکیل می‌دهند.

بیگلری با بیان اینکه در نوبت ظهر امروز هم داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی با هم رقابت خواهند داشت، افزود: در این گروه از استان کرمانشاه ۱۵۰۷ نفر شرکت کرده‌اند که معادل شش درصد کل شرکت کنندگان است.

وی با اشاره به برگزاری آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی و گروه آزمایشی ریاضی و فنی در نوبت صبح روز جمعه (۳۰ دی)، اظهارکرد: در گروه علوم انسانی ۱۰ هزار و ۱۶ شرکت کننده معادل ۳۱ درصد و در گروه ریاضی و فنی ۲۴۴۳ نفر معادل ۱۲.۷ درصد از شرکت کنندگان رقابت خواهند داشت.

دبیر ستاد استانی آزمون‌های سراسری در کرمانشاه خاطرنشان کرد: در نوبت ظهر روز جمعه هم گروه آزمایشی هنر با ۶۰۶ شرکت کننده که معادل چهار درصد کل شرکت کنندگان است، باهم رقابت می‌کنند.

وی با بیان اینکه برای آزمون نوبت اول سال ۱۴۰۲ جمعا ۱۸ حوزه اصلی امتحانی در سراسر استان تدارک دیده شده، گفت: دانشگاه رازی، دانشگاه صنعتی، دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور و آموزش وپرورش ۱۴ شهرستان استان حوزه‌های اصلی این آزمون هستند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.