۳ هزار میلیارد تومان، سهم کهگیلویه و بویراحمد در بودجه سال آینده

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه وبویراحمد ۲ هزار میلیاردتومان از این مبلغ، بودجه عمرانی و مابقی در قالب بودجه هزینه‌ای یا جاری لحاظ شده است.

 شهابی درنشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود:  براساس این بودجه،  اعتبارات سرمایه‌ای استان ۳۱ و هزینه‌ای نیز ۳۹ درصد افزایش نشان می دهد.
 
وی با بیان اینکه سقف درآمد‌های استان هم هزار و پانصد میلیارد تومان پیش بینی شده است گفت: این میزان ۲۰ درصد بیشتر از پارسال است.
 
 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اضافه کرد: بر این اساس ۹۰ درصد درآمد استان باید از محل مالیات تامین شود.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد هم در این نشست گفت: افزایش درآمد‌های مالیاتی با توجه به شرایط اقتصادی استان منصفانه نیست.
 
احمد زاده از مدیران خواست کلیات لایحه بودجه پیشنهادی دولت به مجلس و جایگاه استان را به دقت بررسی و نظرات کارشناسی خود را برای افزایش سهم استان ارائه کنند.
 
وی  همچنین گفت: احیای طرح راکد احداث راه اهن اقلید- یاسوج به بنادر جنوبی در دستورکار قرار گرفته است.

برخه مدیر عامل شرکت اب و فاضلاب استان هم گفت: امسال ۹۰۰ میلیاردتومان اعتبار از محل اعتبارات توازن منطقه‌ای و محرومیت زدائی برای آبرسانی روستائی اختصاص یافته است.
 
بهادر مدیر عامل شرکت گاز  استان هم گفت: کار گاز رسانی به ۱۳۷ روستای استان با اعتبار ۹۰۰ میلیارد تومان در دست اقدام است.
 
مصلح مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان هم اعتبارات مصوب بخش آب امسال استان را حدود ۲ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان هم دوباره تخصیص یافته است.

عمادی مدیرکل بنیاد مسکن استان هم از مقاوم سازی ۴۱ هزار واحد مسکونی روستایی خبر داد و گفت: ۵۰۰ روستا از مجموع ۷۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان با اجرای طرح هادی بهسازی شده است.

در این نشست ۱۱ طرح سرمایه گذاری در بخش‌های کشاورزی و گردشگری بررسی و اجرای ۸ مورد از آن‌ها با اعتبار ۶۷ میلیارد تومان به تصویب رسید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.