ضرورت تکمیل و ارتقای زیرساخت‌ها در محور‌های توسعه دهنده اصفهان

معاون استانداری اصفهان گفت: متوازن با توسعه حوزه‌های دانش بنیان، گردشگری و صنایع دستی بایستی شاهد تکمیل و ارتقای زیرساخت‌ها باشیم.

مهران زینلیان در "همایش اصفهان، توسعه گردشگری، اقتصاد پایدار" که با حضور معاون عمرانی وزیر کشور، فرمانداران و شهرداران استان برگزار شد، اظهار کرد: استان اصفهان با مسائل متعددی از جمله آلودگی هوا، فرونشست زمین، خشکی زاینده‌رود مواجه است.
او ادامه داد: از دیرباز اصفهان مهد فرهنگ، هنر و پیشرو در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، تمدنی و سرمایه نیروی انسانی بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان عنوان کرد: میراث تاریخی غنی، تنوع صنایع دستی با کیفیت و ظرفیت‌های متعدد گردشگری نیز باعث شده برای پیشرفت استان با محور توسعه شرکت‌های دانش بنیان، گردشگری و صنایع دستی تلاش کنیم تا ثمره آن دست یافتن به اقتصاد پایدار برای مردم استان باشد.

زینلیان اظهار کرد: در شورای برنامه ریزی استان در سال گذشته رویکرد استان توسعه در حوزه‌های دانش بنیان، گردشگری و صنایع دستی بوده و صنایع آب بر نتوانستند مصوبه‌ای از این شورا دریافت کنند.

او افزود: هرچند که برای جهش اقتصادی نیازمند توسعه در همه زمینه‌ها هستیم؛ اما هدف مدیریت استان پیشرفت و توسعه به دور از تحمیل فشار بر محیط زیست استان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان یادآور شد: قطار سریع السیر اصفهان_تهران، ساخت و تکمیل آزادراه‌های استان از جمله آزادراه شرق، کمربندی‌های شرق و غرب و طرح‌های تامین آب استان از جمله زیرساخت‌هایی هستند که درصدد هستیم با تکمیل آن‌ها زمینه فعالیت در حوزه دانش بنیان و گردشگری را فراهم کنیم.

زینلیان با اشاره به شعار "هر شهر و روستا یک برند"، گفت: از شهرداران و دهیاران انتظار می‌رود با برگزاری جشنواره و برنامه‌های کاربردی ضمن شناسایی ظرفیت‌های استان در این حوزه بیش از پیش فعال باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار