تولید ۶ فیلم کوتاه هنرمندان استان سمنان برای جشنواره بین‌المللی آغاز شد

مسوول دفتر هنر‌های تصویری حوزه هنری استان سمنان از آغاز تولید ۶ فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه‌ای در استان سمنان برای شرکت در جشنواره بین‌المللی خبر داد.

سعید خجسته‌فر با بیان اینکه ۶ طرح از بین طرح‌های فیلم کوتاه هنرمندان استان سمنان در ستاد مرکزی حوزه هنری کشور مورد تایید قرار گرفت، افزود: این طرح‌های داستانی در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و دامغان ساخته می‌شود که سهم هر شهرستان از این آثار ۲ فیلم کوتاه است که برای ساخت مورد حمایت حوزه هنری کشور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: آثار از امروز (جمعه) با فیلم کوتاهی با عنوان «قاصدک» در روستای رکن آباد به کارگردانی جواد جوانمرد و فاطمه اعلائی مقابل دوریبن خواهند رفت و از روز یکشنبه در شهرستان‌های دامغان و شاهرود مراحل تصویربرداری آثار ۱۰۰ ثانیه‌ای آغاز می‌شود.

مسوول دفتر هنر‌های تصویری حوزه هنری استان سمنان، درباره کارگردانان این آثار توضیح داد: جواد جوانمرد، فاطمه اعلائی، ریبین بادپر، میترا علوی طلب، حسن سیدی پریشان، علی عارف نسب و محمدحسین کریمی از جمله کارگردانان این آثار و مریم معینیان، مهتا نظری، فاطمه مهری، علی عارف نسب و محمدحسین علیزاده، در زمره نویسندگان این آثار قرار دارند.

وی با اشاره به حضور اعضای باشگاه فیلمسازی حوزه هنری استان سمنان در مراحل تولید آثار، خاطر نشان کرد: هنرمندان و اعضای باشگاه فیلمسازی دفتر تصویری حوزه هنری استان در مراحل تولید این آثار حضور خواهند داشت و این اتفاق یک تجربه آموزشی بسیار عالی در ساخت یک پروژه تولیدی حرفه‌ای محسوب می‌شود.

خجسته‌فر با اشاره به حضور استادان بنام فیلمسازی در مراحل تولید آثار تصریح کرد: در مراحل تولید و تصویربرداری فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای در استان، استادان صاحب‌نامی مانند حسن سیدی پریشان که یکی از تصویربرداران خوشنام ایران است با هنرمندان همراه خواهد بود و تصویربرداری سه اثر را به‌عهده خواهد گرفت.

وی ادامه داد: همه اثر‌ها یک تهیه‌کننده ارشد و هر ۲ یا سه اثر نیز یک تهیه کننده مجزا دارد که از طریق عوامل فیلم، مراحل تولید آثار را پشت سر می‌گذارد و امیدوار می‌رود نسخه اولیه آثار تا پنجم بهمن ماه و با در نظر گرفتن زمان اصلاح آثار، تا دهم بهمن امسال به جشنواره بین المللی فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای ارسال شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار