فرماندار تفت از برنامه ریزی برای ساماندهی بلندمدت مجموعه تفرجگاهی سخوید و جاده آن خبر داد.

دهشیری فرماندار تفت افزود: سخوید یکی از مناطق ییلاقی شهرستان تفت است که به دلیل جاذبه‌های طبیعی و تفرجگاه‌های زمستانی زیبا در یک روز تعطیل پذیرای هزاران مسافر از استان و استان‌های همجوار است.

او ادامه داد: این منطقه کوهستانی در دامنه شیرکوه قرار دارد که مسیر دسترسی آن یک جاده بین روستایی و کم عرض است.

دهشیری گفت: این مسیر نه تنها مسیر دسترسی دهستان سخوید است بلکه اصلی‌ترین راه و جاده دسترسی نیر و گاریزات به شهرستان تفت و استان یزد نیز است، که حجم زیاد تردد و ترافیک سنگین در این مسیر گلایه مندی مسافران را در پی داشته است.

فرماندار تفت با اشاره به گلایه مندی مردم از ترافیک و ایمن نبودن این جاده گفت: یک سری کار‌های کوتاه مدت از جمله تعریض جاده، ساماندهی نسبی پارکینگ، جانمایی دو پارکینگ جدید، سرویس بهداشتی انجام شده و برای ساماندهی بلندمدت نیز متولی را تعیین کرده ایم.

دهشیری افزود: در چند ماه گذشته اخذ مجوز‌های مربوطه انجام شد و بزرگترین معضلی که اتفاق می‌افتد مسئله ترافیکی است که این منطقه استاندارد لازم را ندارد.

او افزود: راهکار‌هایی برای حل مسئله ترافیکی این منطقه مطرح شده است از جمله احداث تونل و مطالعات اولیه انجام شده که این مطالعات به صورت فنی و اقتصادی از نظر اعتبارات و جنس زمین در دست بررسی است.

فرماندار تفت ادامه داد: ساماندهی کوتاه مدت برای این منطقه انجام می‌شود و برای بلندمدت نیز طرح‌های خوبی قرار است با مشارکت بخش خصوصی در این منطقه انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.