عدم توجه به محصولات فرهنگی، چالش حوزه کودک و نوجوان

دبیر قرارگاه بازپردازی صنایع فرهنگی شورای فرهنگ درباره جزئیات رویداد تأمین مالی و نمایشگاه زنجیره محصولات فرهنگی کودک و نوجوان توضیحاتی داد.

سید امیر آقایی، دبیر قرارگاه بازپردازی صنایع فرهنگی شورای فرهنگ عمومی کشور، درمورد رویداد «تأمین مالی اختصاصی فرهنگ بنیان» با هدف جذب سرمایه اولیه هماورد بازار پردازی تهران بیان کرد: یکی از چالش‌هایی که در حوزه فرهنگی به ویژه کودک و نوجوان داریم توجه نکردن کامل به توسعه زنجیره محصولات فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان است که عمدتاً توسعه زنجیره محصولات فرهنگی در این حوزه، مبتنی بر شخصیت‌ها شکل می‌گیرند و درواقع، حول این شخصیت‌ها و عناصر فرهنگی به وجود می‌آیند.

او گفت: اتفاقی که در مجموعه دبیرخانه فرهنگ عمومی داریم رقم می‌زنیم، این است که روی کسب و کار‌هایی تمرکز کرده ایم که به موضوع تجاری سازی و توسعه شخصیت‌ها و عناصر محصولات فرهنگی کودک و نوجوان می‌پردازند و این کسب و کار‌ها روی آن‌ها کار می‌کنند و داریم سعی می‌کنیم این کسب و کار‌ها را از نظر تنوع تولید و ظرفیت‌های ترویج و آگاه شدن جامعه درمورد آن‌ها و ظرفیت‌های مالی و مقیاس پذیری شان در دستور کار قرار دهیم.

دبیر قرارگاه بازپردازی صنایع فرهنگی شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد:رویدادی که هفته گذشته برگزار شد ناظر بر این بود که تعدادی از نهاد‌های مالی، بانکی و سرمایه گذاری با این کسب و کار‌ها ارتباط برقرار کردند و کسب و کارها، ارائه‌های خود را برای این مجموعه‌ها داشتند تا در نهایت، این مجموعه‌های مالی و بانکی و سرمایه گذاری، پیشنهاد‌های خودشان را برای این کسب و کار‌ها ارائه می‌دهند. اما این یک کار ابتدایی است برای این که این کسب و کار‌ها با یک ظرفیت مشارکت‌های اقتصادی وارد یک رویدادی به اسم هماورد بازار پردازی تهران شوند و آن رویدادی است که در ابعاد بسیار بزرگتر و شمول‌تر از رویداد هفته گذشته برگزار می‌شود و بسیاری از فعالان اقتصادی حوزه فرهنگ در آن رویداد حضور دارند و کسب و کار‌ها ارائه می‌شوند و عملاً ظرفیت‌های متنوعی از مشارکت شکل می‌گیرد.

به گفته آقایی، این رویداد در تاریخ ۱۰ بهمن‌ماه در مجموعه صندوق نوآوری ریاست جمهوری برگزاری می‌شود و همزمان با این رویداد، نمایشگاهی وجود دارد که افتتاحیه آن از پنج شنبه همین هفته در مجموعه کوشک باغ هنر خواهد بود و عملاً همین کسب و کار‌هایی که عنصر یا شخصیت فرهنگی را ملاک گذاشته و زنجیره محصولاتی را با یک مدل اقتصادی به وجود آورده بودند محصولاتشان در قالب یک فضای نمایشگاهی تعاملی با مخاطب در مجموعه کوشک باغ هنر ارائه می‌شود و مخاطب خانوادگی وارد این داستان می‌شود و با محصولات ارتباط می‌گیرد و این اتفاق در یک کار تئاتر تعاملی رخ می‌دهد و بدین صورت، عملاً زمینه ترویج و فرهنگ سازی هم انجام می‌شود.

او درمورد این که این نمایشگاه تا چه اندازه می‌تواند به فرهنگ سازی کمک کند و اتفاق خوبی رقم بزند، گفت: کسب و کار‌هایی که در حال حاضر با آن‌ها مرتبط هستیم کسب و کار‌هایی نیستند که به تازگی بخواهند شروع یک کاری را داشته باشند بلکه مجموعه‌هایی هستند که در بازار فرهنگی، مخاطب دارند و ما توسعه و مقیاس پذیر شدن این مخاطبان را در دستور کار گذاشته ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار