انصار الله حمایت انگلیس از دولت فراری یمن را محکوم کرد

جنبش انصار الله یمن حمایت انگلیس از تصمیم دولت مستعفی یمن درباره افزایش نرخ دلار گمرکی در بنادر تحت اشغال آن را محکوم کرد.

 محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی جنبش انصار الله یمن در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: انگلیس از اقدامات مزدوران خود در مناطق اشغالی یمن در زمینه افزایش نرخ دلار گمرکی حمایت می‌کند، این جنایت دیگری بر ضد شهروندان یمنی و تشدید محاصره کشور‌های متجاوز آمریکایی- انگلیسی – سعودی بر ضد یمنی هاست.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه روسیا الیوم، وی افزود: ما هم به نوبه خود از تصمیمات اقتصادی روسیه بر ضد انگلیس و اعضای ناتو حمایت می‌کنیم که اشاره وی به اعمال تحریم‌های متقابل روسیه بر ضد تحریم‌های غرب علیه مسکو است.

ریچارد اوپنهایم، سفیر انگلیس در یمن پیش از این در توئیتر اعلام کرد: لندن از اقدامات اقتصادی دولت یمن (مستعفی) برای جلوگیری از پیامد‌های حمله «انصار الله» به بنادر نفتی یمن که منجر به توقف صادرات محموله‌های نفت خام شده است، حمایت می‌کند.

شورای عالی اقتصادی وابسته به دولت مستعفی و فراری یمن در تاریخ سوم ژانویه (۱۳ دی) تصمیم گرفت نرخ دلار گمرکی برای کالا‌های وارداتی از طریق بنادر تحت کنترل خود را ۵۰ درصد افزایش دهد و از ۵۰۰ ریال به ۷۵۰ ریال برساند.

این تصمیم با مخالفت شدید و قاطع جنبش انصار الله مواجه شد و درباره پیامد‌های این تصمیم بر وضعیت معیشت شهروندان یمنی هشدار داد، اما دولت مستعفی یمن از این تصمیم دفاع و مدعی شد این تصمیم هیچ تاثیری بر مصرف کنندگان یمنی نخواهد داشت و باری بر دوش آنان تحمیل نخواهد کرد، چون افزایش نرخ دلار شامل کالا‌های لوکس و غیر ضروری است و کالا‌های اساسی مانند گندم، آرد، برنج، شیرخشک، روغن و دارو‌ها اساسا از پرداخت عوارض گمرکی معاف هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار