در دیدار سفیر جمهوری الجزایر با رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید شد؛

قالیباف: دو ملت ایران و الجزایر مواضع بسیار نزدیکی به یکدیگر دارند

‎علی عروج، سفیر جمهوری الجزایر در تهران پیش از ظهر امروز با محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار با بیان اینکه امروز تحولات بزرگی در سطح جهانی در حال وقوع است، اظهار داشت: هم اکنون نیازمند انسجام میان کشور‌ها و ملت‌های اسلامی، به خصوص در حوزه غرب آسیا و شمال آفریقا هستیم که بسیار مهم است.

وی افزود: تحرکات رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر افزایش یافته و به‌دنبال عادی‌سازی روابط با کشور‌های مسلمان هستند از این رو برای تأمین امنیت کشور‌ها و مبارزه با تروریسم از طریق افزایش روابط، باید از ظرفیت رؤسای پارلمان‌ها استفاده کنیم.

دکتر قالیباف با تأکید بر روابط دوجانبه میان ایران و الجزایر عنوان کرد: ملت ما و مسئولان در سطوح مختلف دید بسیار مثبتی به الجزایر و مردم این کشور دارند و شاید خود من جزو آن جریان و از جوانانی بودم که اولین بار با انقلاب الجزایر و حرکت مردمی که هم عصر با انقلاب ما بود، آشنا شدم.

قالیباف در ادامه تصریح کرد: امروز دو ملت و دو کشور الجزایر و ایران مواضع بسیار نزدیک و همراهی دارند و لازمه تقویت آن این است که روابط دوجانبه خود را گسترش دهند که امیدواریم فرصت‌های همکاری فراهم شده و ایران در این زمینه آمادگی لازم را دارد.

دکتر قالیباف در ادامه ضمن قدردانی از سیاست‌های خردمندانه جمهوری الجزایر نسبت به منطقه غرب آسیا از جمله مباحث سوریه و فلسطین، اظهار کرد: می‌توانیم در حوزه فلسطین و سایر کشور‌های اسلامی، مسائل را با هماهنگی و همکاری بیشتر پیش ببریم.

محمد باقر قالیباف و علی عروج

سفیر جمهوری الجزایر در تهران: مردم جهان عرب مخالف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند

علی عروج نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این ملاقات که نشان دهنده عمق روابط برادرانه میان الجزایر و ایران است، گفت: آرمان فلسطین مجدداً به موضوع اصلی جهان اسلام تبدیل شده است در حالی که تلاش‌های فراوانی صورت گرفت تا این آرمان به حاشیه رانده شود.

سفیر جمهوری الجزایر در تهران در ادامه با بیان اینکه ملت کشور‌های جهان عرب عادی‌سازی روابط با اسرائیل را رد می‌کنند، اظهار داشت: اینجا نقش پارلمان‌های اسلامی بسیار حائز اهمیت است و می‌توانند نقش‌آفرینی داشته باشند و نقشه‌های تعداد کمی از کشور‌ها که قصد عادی سازی روابط با اسرائیل دارند را نقش بر آب کنند.

وی با تأکید بر علاقه جمهوری الجزایر مبنی بر تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: روابط سیاسی ما بسیار عالی و ممتاز است و هماهنگی بالایی در این خصوص در محافل بین‌المللی و منطقه‌ای در خصوص مسائل داریم، اما متأسفانه روابط تجاری و اقتصادی به سطح روابط سیاسی نمی‌رسد که دلایل عینی دارد و از جمله آن شیوع ویروس کرونا و دومین آن که ما از آن متأسف هستیم، تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران است.

عروج در ادامه با اشاره به نکته مثبتی که در برقراری روابط تجاری و اقتصادی با ایران وجود دارد، گفت: علیرغم همه این مشکلات، اراده لازم برای گسترش روابط دوجانبه وجود دارد که امیدوارم به اهداف خود برسیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار