پشتوانه مردمی عامل پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: وقایع مختلف از جمله ناآرامی‌های اخیر باید از سوی بسیجیان مورد تحلیل قرار گیرد تا از تجربه آن برای جلوگیری از تکرار مسائل و مشکلات استفاده شود.

آیت‌الله محمدرضا ناصری امام جمعه یزد در اجلاسیه بسیج استان یزد با بیان اینکه امام خمینی (ره) در دوران تبعید خود در پاریس تحت فشار بسیاری بود برای اینکه طرحی شبیه به کودتا را اجرا کند، اظهار داشت: امام در این شرایط بر رفتن شاه تاکید داشتند و اصرار داشتند که به سرعت به ایران بازگردند.

او افزود: یکی از روزنامه‌های اروپایی در آن زمان نوشته بود که فرانسه، آمریکا و همه کشور‌های اروپایی میانه خوبی با شاه دارند و موافق ماندن او هستند و برعکس با امام خمینی (ره) موافق نیستند و فقط مردم ایران هستند، که امام را می‌خواهند.

ناصری یادآور شد: همین پشتوانه مردمی، انقلاب را به پیروزی رساند و باعث حفظ انقلاب است، بنابراین امروز حرکات اروپایی‌ها علیه سپاه پاسداران را چندان جدی نگیرید، زیرا آنچه حائز اهمیت است، پشتوانه مردمی است که سپاه از این پشتوانه بهره‌مند است.
امام جمعه یزد با اشاره به سیاستی که پشت پرده فرار شاه وجود داشت، افزود: امام به پشتوانه مردم به ایران بازگشت و ریشه طاغوت را در ایران برکند و این ایستادگی و شجاعت و بیداری امام، الگویی است که افرادی همچون حاج قاسم سلیمانی از آن بهره گرفته اند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تحلیل در رویکرد‌ها بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: نا آرامی‌های اخیر با برنامه ریزی کاملی انجام شده بود و تمام زوایای کار بررسی شده بود و اطمینان داشته باشید که این طراحی‌ها ادامه دارد و باید مراقبت داشته باشیم و حساسیت‌ها و اهداف آن‌ها را بشناسیم.

نماینده  ولی فقیه در استان یزد عنوان کرد: بسیجیان باید در این زمینه تحلیل داشته باشند و برای جلوگیری از تکرار این وقایع با استفاده از هیئت‌های اندیشه‌ورز، برنامه ریزی کنند.

او در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم مرور سخنان و رهنمود‌های امام و رهبری که هر دو مکمل یکدیگر و برگرفته از قرآن کریم هستند، تاکید کرد و گفت: ما باید تمامی جریانات و انطباق آن با سخنان امام و رهبری را مرور کنیم و برای پیشبرد امور برنامه ریزی کنیم، زیرا اکنون زمان، زمان وقت گذاشتن برای حفظ ارزش‌ها و نظام اسلامی است و حفظ نظام اسلامی نیازمند برنامه ریزی است، زیرا دشمنان نظام، پیوسته در حال برنامه ریزی و توطئه چینی علیه نظام اسلامی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار