شاکی شدن کوریا تایمز از سخنان نسنجیده «یون سوک یول» درباره ایران

روزنامه کره جنوبی در مقاله ای از مقامات سئول خواست درباره اصلاح روابط سیاسی با ایران تمام تلاش خود را به کار گیرند.

روزنامه کوریا تایمز چاپ کره جنوبی در سرمقاله‌ای با عنوان «گاف‌های رئیس جمهور» ضمن نکوهش حرف‌های نسنجیده‌ یون سوک یول، رئیس جمهور این کشور در خصوص ایران، از مقامات سئول خواست تا تمامی تلاشش را برای ترمیم روابط میان دو کشور به کار بگیرد.

در این مقاله که در خبرگزاری رسمی کره جنوبی هم منتشر شد، نویسنده با اشاره به روابط دوستانه میان سئول و تهران، تاکید کرده است: تنها خیابانی که در کره جنوبی به نام یک شهر خارجی نامگذاری شده است، خیابان تهران در منطقه‌ی گانگنام در جنوب سئول، پایتخت کره جنوبی است و در مقابل، در تهران هم خیابانی به نام سئول وجود دارد.

در ادامه تصریح شده است: وجود خیابان‌هایی به نام پایتخت‌های دو کشور و نیز رابطه خواهرخواندگی میان تهران و سئول مصداق یک دیپلماسی موفق بین این دو کشور است و سخنان رئیس جمهور کره در دیدار با مقامات اماراتی، به این رابطه آسیب زده است.

رئیس جمهور کره جنوبی در سفر اخیرش به امارات و دیدار با نظامیان کره‌ای مستقر در این کشور حاشیه خلیج فارس، سخنانی مداخله جویانه در خصوص روابط میان ایران و امارات بیان کرد که به دنبال آن، ایران سفیر کره جنوبی را برای اعتراض به این اقدام احضار کرد.

رئیس جمهور کره جنوبی که به گاف دادن در سخنانش مشهور است، از ادبیات بسیار خشن در سخنرانی هایش استفاده می‌کند و بسیاری این مساله را ناشی از این می‌دانند که او دوران طولانی به عنوان دادستان در این کشور مشغول به فعالیت بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل هدایت نیا
۱۹:۵۶ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
این مورد که غرب نیست که اقامت خانواده وتابیت دوم به خطر بیافتد لا اقل اینجا برای ماست مالی هم که شده یک خودی نشان داده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۳ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
از کی تا حالا شلغمم جزو میوه ها شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۰۱ بهمن ۱۴۰۱
مقامات ایران کلاً به اهانت و فحش و این حرفها اعتقادی ندارند و نظرشونه که حرف باد هواست!

مهم اینه که یکی از روزنامه های کره گفته این کاربدیه!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
تعارض منافع
آخرین اخبار