یک بام و دو هوای سوئد درباره اهانت به قرآن کریم

در پی هتک حرمت قرآن کریم در استکهلم، دولت سوئد با اجرای سیاست یک بام و دو هوا، از پذیرش هر مسئولیتی در این باره سر باز زد.

«توبیاس بیلستروم»، وزیر امور خارجه سوئد در پیامی در شبکه اجتماعی توییتر، بدون اینکه اهانت به قرآن کریم در این کشور را محکوم کند، این اقدام را نماد آزادی بیان دانست.

او تاکید کرد: اقدامات منجر به اسلام هراسی واقعا وحشتناک است و دولت سوئد یا خود من از این اقدامات حمایت نمی‌کنیم، ولی سوئد از آزادی بیان گسترده‌ای برخوردار است. 

به دنبال هتک حرمت قرآن کریم در مقابل سفارت ترکیه در سوئد، بسیاری از کشور‌های اسلامی از جمله جمهوری اسلامی ایران، این اقدام هتاکانه را محکوم کردند و خواستار پایان یافتن چنین اقداماتی شدند که به بهانه آزادی بیان در برخی کشور‌های اروپایی صورت می‌گیرد.

همچنین ترکیه هم در پاسخ به این اقدام اسلام ستیزانه در استکهلم، سفر مقامات سوئد به آنکارا را که قرار بود طی روز‌های آتی انجام شود، لغو کرد.

گفتنی است تعدادی از گروه‌های افراطی اسلام ستیز، ضمن هتک حرمت کتاب آسمانی مسلمانان جهان، اقدام به آتش زدن قرآن کریم در مقابل سفارت ترکیه در سوئد کردند و پلیس این کشور هم نه تنها مانع این اقدام نشد بلکه شرایط اجرای این اقدام اسلام ستیزانه را فراهم کرد. «استرام کورس» رهبر حزب راست افراطی سوئد هم در راهپیمایی در استکهلم، قرآن کریم را به آتش کشید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۵۴ ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
فاصله بین حق و باطل به اندازه یک یک موی سر است قران بیان الهی است که انسان را به سوی راه درست ، دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم ، پرستش خدای یگانه و مبارزه با کفر ، راه حجاب ، عفت ، شرم ، پاکدامنی ، خانواده و جامعه سالم ، زن و مرد مترقی دعوت می کند توهین به قران و سوزاندن آن ضد آزادی بیان است ولی کتاب سلمان رشدی در برگیرنده اهانت به بیان پاک الهی است و سوزاندن کتاب آیات شیطان به معنای مبارزه با توهین به بیان الهی و مقدسات پاک مسلمانان است
Iran (Islamic Republic of)
عسگری
۱۶:۳۷ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
وقتی ازخدانترسی مثل این ابلیس هرکاری میکنی!!! خودقرآن نشون میده به این اصحاب شیطان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۳ ۰۳ بهمن ۱۴۰۱
قرآن نابودشون کنه.احمق ها کی شده مسلمونا کوچکترین توهینی به ادیان شما کنن .این اوج استیصال و ناتوانی غرب رو نشون میدن.بدبختا دارن دست و پا می زنن
Iran (Islamic Republic of)
باسلام مطمئنا از گسترش اسلام در سوئد هراسانند
۱۵:۲۹ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
یقیناً از گسترش اسلام در سوئد وکلااروپا نگران وهراسانند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
قران بزنه تو سرش انشالله به همین زودی
آخرین اخبار