قیمت‌های عجیب برخی کالاها در فضای مجازی که احتمالا از آن بی خبرید!

در مطلب زیر به مرور ۹ کالا با قیمت‌های عجیب در فضای مجازی خواهیم‌ پرداخت.

یک بار که در یکی از سایت‌های خرید‌و‌فروش آنلاین می‌گشتم به یک صفحه نمایش چندصدمیلیونی برخوردم. با کنجکاوی به سراغ نظرات نوشته‌شده رفتم تا ببینم چرا آن محصول این قدر گران است، در این میان نظری را دیدم که هنوز فراموش نکرده ام. یکی نوشته بود: «در صورتی این ۳۰۰ میلیون ارزش داره که خودش همه کاراتو بکنه، واست چای دم کنه، درو باز کنه و...» راست می‌گفت، ولی گوش لاکچری‌باز‌ها به این چیز‌ها بدهکار نیست. برای آن‌ها فرقی نمی‌کند که فندک ۳۰ هزار تومانی هم سیگارشان را روشن می‌کند و نیازی به خرج کردن ۶۰ میلیون تومان برای یک فندک نیست. آن‌ها می‌خواهند لاکچری باشند و وجود وسایلی با قیمت‌های نجومی در دسته‌بندی کالا‌ها نشان می‌دهد این وسایل خریدار و طرفدار هم دارند. در این پرونده به مرور ۹ کالا با قیمت‌های عجیب خواهیم‌پرداخت. ناگفته نماند شاید خارج از فروشگاه‌های اینترنتی هم اقلامی گران‌تر باشند، اما ما به بررسی کالا‌هایی که فروش مجازی دارند، اکتفا کردیم.


بیشتربخوانید


فندک با مغزی روکش طلا!
قیمت:۶۰ میلیون تومان
کار این فندک میلیونی مانند دیگر فندک‌های معمولی ا‌ست، اما چون به مناسبت ۹۰ سالگی شرکت‌تولید‌کننده‌اش ساخته‌شده، این‌طور قیمت‌گذاری شده‌است. در توضیح آن آمده: «این فندک به صورت محدود و به تعداد ۹۰۰ عدد در کل جهان تولیدشده، جنس بدنه نقره استرلینگ ۹۲۵ فوق براق و در چهار طرف فندک دارای حکاکی عمیق است. مغزی فندک روکش طلاست. این فندک با جعبه هدیه تولید شده و به فروش می‌رسد.»

شیر روشویی شبه هواپیمایی!
قیمت: ۴۳ میلیون تومان
نه اشتباه نکنید! این شیر هوشمند قرار نیست خودش دست‌و‌صورت شما را بشوید. در این شیر نمایشگر‌های نوری خاصی تعبیه‌شده و وجود سنسور‌های مادون قرمز و سیستم تغییر درجه هوشمند آن را به یک شیر لاکچری تبدیل کرده است. در توضیح این شیر روشویی آمده که فناوری به کاررفته در آن مشابه شیر استفاده شده در هواپیمای فوق‌پیشرفته ایرباس A۳۸۰ است.

عینک آفتابی حساس‌ها
قیمت: ۸۹ میلیون تومان
این عینک آفتابی تنها به دلیل برند خاصش، خیلی خاص قیمت‌گذاری شده است و گرنه کارش مانند همه عینک‌های آفتابی جهان دور نگه‌داشتن اشعه مضر خورشید از چشم‌هاست. در توضیح چرایی قیمت عجیب این عینک آمده است: «عدسی بزرگ یک تکه و فریم تیتانیومی با روکش بدنه از جنس طلای ۲۴ عیار. روی عدسی این عینک پوشش ضدحساسیت آنتی رفلکس کار شده و پد بینی سیلیکونی ضدحساسیت که بین عدسی‌ها قابل تنظیم است و مناسب برای بینی‌های حساس»

خودنویس شناسنامه‌دار!
قیمت: ۵۵ میلیون تومان
همه ارقامی را که برای خرید نوشت‌افزار خرج کرده‌اید، فراموش‌کنید و با این خودنویس ۵۵ میلیونی آشناشوید. آلیاژ ساخت این خودنویس میلیونی طلاست و روی چرم استفاده شده در آن، آلبرتوس نقاش معروف آلمانی نقاشی کشیده‌است. تنها ۵۴۱ عدد از این خودنویس در دنیا وجود دارد و تولید‌کننده برای آن سند صادرکرده است. کاربری در واکنش به قیمت این خودنویس نوشته: «اگه نیوتن باهاش قانون نیوتن رو هم می‌نوشت ارزشش رو نداشت!»

اسکوتر برقی
قیمت: ۴۱ میلیون تومان
رقم فروش این اسکوتر برای کسانی که تا چند سال گذشته می‌توانستند با ۴۱ میلیون تومان یک خودروی شخصی بخرند، غمگین‌کننده خواهد بود. این اسکوتر برقی ۴۸ سانتی متری از آلومینیم ساخته شده است. ترمز دارد و می‌تواند تا ۱۲۰ کیلوگرم وزن را تحمل‌کند. اما با همه این‌ها باز هم نمی‌توان از کنار قیمت عجیب این کالای غیرضروری به راحتی گذشت.

ساعت مچی
قیمت: ۱۴۴ میلیون تومان
از قدیم گفته‌اند زمان طلاست، اما شاید تولیدکنندگان این ساعت گمان کرده‌اند که ساعت هم می‌تواند ارزش زمان را داشته‌باشد. جنس شیشه این ساعت مچی عقربه‌دار از جنس نوعی یاقوت است و در بقیه موارد فرق چندانی با یک ساعت بند سگکی ساده ندارد. موجود بودن چنین ساعتی در سایت‌های خرید‌و‌فروش نشان می‌دهد این رقم مانع خرید نیست و هنوز کسانی هستند که برای استفاده روزمره ساعت میلیونی به دست‌شان ببندند.

جارو برقی روباتیک!
قیمت: ۵۵ میلیون تومان
یک جاروی هوشمند که خودش همه چیز را به دسته گل تبدیل‌کند؛ این سکانس لذت‌بخشی برای هر فردی ا‌ست که دیدن قیمت آن همه چیز را می‌تواند به یک تراژدی تبدیل‌کند. قیمت این جارو در حالی بالاتر از ۵۰ میلیون تومان است که قیمت جاروبرقی‌هایی که با دست هدایت می‌شود بسیار کمتر است و عده‌ای توان خرید همان را هم ندارند. این جاست که باید گفت همه چیز در خدمت پولدارهاست!

دایناسور پلاستیکی
قیمت: حدود ۱۰ میلیون تومان
یک دایناسور تیرکس ۹ در ۲۵ سانتی متری که از پلاستیک ساخته شده، نزدیک به ۱۰ میلیون تومان آب خورده‌است. در معرفی این اسباب‌بازی آمده است که می‌تواند راه‌برود، صدا تولید کند، چشمانش به رنگ قرمز دربیاید و دمش را تکان‌دهد. هرچند همه این‌ها برای خرید یک اسباب‌بازی فسقلی و میلیونی که هر بچه‌ای می‌تواند در مدت کوتاهی آن را نابود‌کند یا از آن خسته‌شود، اصلا دلیل موجهی نیست.

هارد اکسترنال
قیمت: ۱۹ میلیون تومان
با وجود دوربین‌های هوشمند دیگر کلکسیون عکس، فیلم و خاطرات آدم‌ها در یک آلبوم و چند حلقه فیلم جا نمی‌شود و هارد‌ها به داد آدم‌ها رسیده‌اند. یک هارد ۵ ترابایتی از گران‌ترین نمونه‌های هارد موجود در بازار است که به گفته فروشنده، خاصیت ضدشوک بودن و حافظه بالای آن، قیمت این محصول را به چنین رقم فضایی رسانده‌است. هرچند با توجه به وارداتی بودن این هارد‌ها بیشتر قیمت‌های نجومی در این حوزه معلول قیمت لحظه‌ای دلار است.

منبع: روزنامه خراسان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۰۳ بهمن ۱۴۰۱
باید افرادی که این اجناس رو می خرند شناسایی کرد و دید از کجا این پول ها رو میارن . اینا حتمن افراد کله گنده ای هستند(سلبریتی) که پول یامفت به چنگ میارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۰۳ بهمن ۱۴۰۱
متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۷:۵۳ ۰۳ بهمن ۱۴۰۱
این که چیزی نیس. یه اسکناس پنج هزار تومنی رو قیمت گذاشتن صدوپنجاه هزار تومن!!! چرا؟ چون شماره سریالش با تاریخ تولدش یکی بوده!!! سایت دیوار ببینید نگید دروغ میگه.