اجرای طرح جهش تولید در بیش از ۲۹۱ هزار هکتار از دیم زار‌های آذربایجان غربی

سرپرست جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون، افزون بر ۲۹۱ هزار هکتار از اراضی استان زیر پوشش طرح جهش تولید در دیم زار‌ها قرار گرفته است.

سرپرست سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی در جلسه هماهنگی اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تا کنون، ۲۹۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی دیم استان زیر پوشش طرح جهش تولید در دیم زار‌ها قرار گرفته است.

خسرو شهبازی افزود: از مجموع ۲۹۱ هزار هکتار از مزارع تحت پوشش اجرای طرح تا کنون، ۱۶۵ هزار هکتار از اراضی زیر کشت گندم، ۱۴ هزار هکتار زیر کشت جو، ۸۷ هکتار گلرنگ، ۱۱۸ هکتار عدس و ۹۴۳ هکتار علوفه دامی، ۵۲۸۶ هکتار نخود و مابقی سایر محصولات قرار گرفته است.

وی ادامه داد: سطح قرارداد منعقده با کشاورزان تاکنون در سطح ۱۸۷ هزارهکتار است و مقدار کود بذر مال توزیعی در راستای اجرای پروژه نیز تاکنون بیش از ۷۰ تن بوده است.

سرپرست جهادکشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زار‌ها از راهکار‌های مهم برای تأمین امنیت غذایی در کشور است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده و به شدت در محصولات استراتژیک این موضوع پیگیری می‌شود.

شهبازی بر ضرورت افزایش سطح بیمه محصولات زراعی با توجه به تغییر شرایط اقلیمی، تاکید کرد و گفت: آموزش و اطلاع رسانی آخرین یافته‌های کاربردی تحقیقاتی به کشاورزان و در کنار آن ارتقای سطح آموزش کارکنان به علم روز با استفاده از اساتید توانمند برای آگاهی از جدیدترین دستاورد‌های تحقیقاتی با جدیت در دستور کار مرکز تحقیقات کشاورزی استان قرار گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به کشت یک هزار و ۲۰۰ هکتار کاملینا در سطح استان، اضافه کرد: نیاز است، کشت دانه روغنی کاملینا به دلیل مقرون به صرفه و اقتصادی بودن با به کارگیری برنامه‌های آموزشی و ترویجی در استان توسعه یابد.

سرپرست جهادکشاورزی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: افزایش تولید در واحد سطح، افزایش بهره وری در تولید محصولات دیم و توسعه کشت گیاهان جایگزین به ویژه نباتات علوفه‌ای، دانه‌های روغنی و گیاهان دارویی از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.