دوست ندارید تبلیغ ببینید، پول بدهید!

مالک میلیاردر توئیتر اعلام کرد مدل اشترک گران‌تری معرفی می‌کند که تحت تاثیر آن، کاربران این شبکه اجتماعی دیگر تبلیغاتی مشاهده نخواهند کرد.

ایلان ماسک در توئیتر اعلام کرد تبلیغات در توئیتر بسیار زیاد و بزرگ هستند. اقداماتی برای رسیدگی به این مسئله در هفته‌های آینده انجام خواهد شد، اما وی به جزئیات این اقدامات یا قیمت مدل اشتراک جدید اشاره نکرد.

ماسک از زمانی که توئیتر را خریداری کرده است، به دنبال تغییر مدل کسب و کار این پلتفرم و کاهش اتکا به درآمد تبلیغاتی بوده است و در همین راستا، امید‌های زیادی به سرویس اشتراکی "توئیتر بلو" بسته است.

این شرکت تلاش می‌کند کاهش درآمد تبلیغاتی که از زمان خریداری شدن توسط ایلان ماسک ایجاد شده و نگرانی برند‌های بزرگ از سیاست‌های مدیریت محتوای ایلان ماسک را مهار کند. خود ماسک گفته است نمی‌خواهد این پلتفرم به یک جهنم‌دره رایگان برای همه تبدیل شود.

توئیتر اخیرا ممنوعیت سه ساله برای تبلیغات سیاسی را لغو کرده است. وب سایت اینفورمیشن اوایل ماه میلادی جاری گزارش کرد توئیتر از آغاز امسال، حدود ۴۰ نفر از دانشمندان و مهندسان دیتا که در بخش تبلیغات کار می‌کردند را اخراج کرده است.

تغییر الگوریتم "برای شما"

ایلان ماسک همچنین چند روز پیش اعلام کرد توئیتر الگوریتم "برای شما" را تغییر داده است، زیرا حاوی توئیت‌های زیاد از افرادی بود که کاربران دنبال نمی‌کردند.

ماسک اعلام کرد توئیتر پس از شکایت کاربران درباره مشاهده توئیت‌های زیادی از افرادی که دنبالشان نکرده اند، الگوریتم تب "برای شما" را تغییر داده است.

اظهارات ماسک در پاسخ به توئیت یک کاربر بود که گفته بود افراد، افت شدید نرخ تعامل با پست‌هایشان را گزارش کرده اند.

ماسک گفت: به‌روزرسانی الگوریتم "برای شما"، حاوی توئیت‌های زیاد از افرادی بود که کاربران دنبال نکرده بودند و این تغییر، معکوس شده است.

یک کاربر توئیتر در پاسخ به توئیت ماسک، نوشت: کاربرانی که پست‌ها را پسند یا بازنشر می‌کردند، ناپدید شده اند. یک کاربر دیگر گفت: ویدئو‌های تصادفی به زبان‌های مختلف در فید برای شما مشاهده می‌شوند، اما همه محتوا و مقالاتی که دنبال می‌کردند، ناپدید شده اند. کاربران دیگر هم گزارش کردند توئیت‌های حساب‌هایی که دنبال می‌کنند، دیده نمی‌شود.

فیلتر‌های تب "دنبال کردن"، تنها توئیت‌های حساب‌هایی را نشان می‌دهد که کاربر آن‌ها را دنبال می‌کند. در حالی که "تب برای شما"، ترکیبی از توئیت‌های توصیه شده توسط کاربرانی است که افراد آن‌ها را دنبال نمی‌کنند.

کاربران می‌توانند در فید اصلی توئیتر خود بین تب "برای شما" و دنبال کردن سوئیچ کنند. این تب‌ها جایگزین تب‌های قبلی با عنوان "خانه" (Home) و "جدیدترین" (Latest) شدند. توئیتر اعلام کرده است این قابلیت در نسخه iOS عرضه شده است و به زودی در سایت توئیتر و در نسخه اندرویدی توئیتر موجود خواهد شد.

منبع: بیزنس اینسایدر/اینفورمیشن

برچسب ها: توئیتر ، ایلان ماسک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار