فرماندار ویژه مهاباد:

سوخت جایگزین برای سردخانه‌های مهاباد تامین می‌شود

فرماندار ویژه مهاباد گفت: سوخت جایگزین گازوئیل برای سردخانه دارانی که هنوز انشعاب گاز آن‌ها وصل نشده، تامین خواهد شد.

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد در جلسه نشست با سردخانه داران فعال مهاباد گفت: گازوئیل مورد نیاز و براساس نیاز واحد‌های خدماتی و تولیدی با درخواست از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه حمایت از بخش تولید و کمک به اشتغالزایی جز اولویت‌های دولت است، افزود: نصب کنترل هوشمند آب و رصد میزان آب مصرفی برای آبرسانی به این واحد‌ها ضروری و جز دستورالعمل امور آب است که باید از طرف سردخانه داران نصب شود.

فرماندار ویژه مهاباد با اشاره به افزایش چند برابری آب بها نیز گفت: با رصد اطلاعات کنترل‌های هوشمند طی باز زمانی ۲ ماهه نسبت به عودت مبالغ اضافه اخذ از بهره برداران اقدام خواهد شد.

عباسی ضمن انتقاد از کیفیت سموم کشاورزی استفاده شده در باغات ادامه داد: سموم نامرغوب بر کاهش محصولات تولیدی از جمله سیب و ریزش آن تاثیر گذاشته که نیاز به تهیه گزارش و ارسال به مراتب ملی دارد.

وی در ادامه بر حمایت کامل دستگاه‌های اجرایی از صاحبان صنایع و سرمایه داران تاکید و بیان کرد: زیرسازی خدمات رفاهی از جمله آب، برق، گاز و تلفن با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و همچنین مشارکت سرمایه گذار برای واحد‌های اقتصادی تامین خواهد شد.

در ادامه جلسه مدیران تعدادی از سردخانه‌های مهاباد مشکلات فعالیت خود را در حضور فرماندار ویژه این شهرستان مطرح و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی نیز برای رفع موانع راهکار‌های مختلف پیشنهاد دادند.

مهاباد دارای ۳۱ سردخانه با ظرفیت بالغ ۱۶۰ هزار تن است و سالانه بیش از ۳۰۰ هزار تن سیب از باغات این شهرستان برداشت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.