همایش ملی آموزش عالی در غرب کشور به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس دانشگاه رازی کرمانشاه، سوم اسفند ماه برگزار خواهد شد.

روح الله بهرامی دبیر علمی همایش، امروز (دوم بهمن) در نشستی خبری، با اشاره به گذشت ۵۰ سال از فعالیت دانشگاه رازی، گفت : دانشگاه رازی یک نهاد بزرگ علمی است که با گذشت حدود ۵۰ سال از فعالیتش، به یک درخت تناور تبدیل شده است.

وی ادامه داد: نخستین موسسه‌ای که به صورت غیرانتفاعی در غرب کشور تاسیس شد، دانشکده علوم کرمانشاهان بود که بهمن سال ۱۳۵۱ به عنوان هسته اولیه دانشگاه رازی فعالیت خود را با پذیرش حدود ۲۰۰ دانشجو آغاز کرد.

دبیرعلمی این همایش با بیان اینکه پس از گذشت دو سال از پیروزی انقلاب اسلامی این هسته توسعه پیدا کرد و با نام دانشگاه رازی راه اندازی شد، گفت: دانشگاه رازی در شروع فعالیت خود حدود چهار رشته داشت که اکنون این تعداد به بیش از ۱۰۰ رشته افزایش پیدا کرده است. تاکنون حدود ۱۰۰ هزار دانشجو از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند که برخی از آن‌ها مدیرانی شده اند که در توسعه استان نقش داشته‌اند.

بهرامی با بیان اینکه به پاس حدود نیم قرن فعالیت علمی دانشگاه رازی قرار است همایشی در این رابطه برگزار شود، گفت: عنوان این همایش "آموزش عالی در غرب کشور" است که دارای هفت محور اساسی است.

وی تصریح کرد: "مبانی نظری و فکری نهاد علم و آموزش عالی"، "تاریخ، توسعه و تحول آموزش عالی در غرب کشور"، "دانشگاه، جامعه و مسئولیت اجتماعی و فرهنگی"، " دانشگاه رازی، تعاملات جهانی و امور بین المللی"، "دانشگاه رازی، منابع مالی، توسعه عمرانی و فضا‌های کالبدی"، "دانشگاه رازی و تجربیات زیسته جامعه دانشگاه" و " تاریخ تحولات و سیاست گذاری‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه" هفت محور اصلی این همایش هستند.

دبیر علمی این همایش با بیان اینکه مکاتباتی با تمام مراکز علمی و دانشگاهی کشور برای برگزاری این همایش انجام و محور‌های آن ارسال شده، گفت: فراخوان این همایش داده شده و علاقمندان تا ۳۰ بهمن فرصت ارسال مقالات خود را دارند.

به گفته این مسئول، تاکنون حدود ۱۵ مقاله و چکیده مقالات به این همایش ارسال شده و حدود ۵۰ نفر مباحثی را در این رابطه در اختیار دبیرخانه همایش قرار داده اند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.