مشخص شدن زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه

رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور ۱۴ می (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲) برگزار خواهد شد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (یکشنبه) خبر داد که قرار است انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور کمی زودتر از تاریخ اعلام شده یعنی در ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ در این کشور برگزار شود.

به گزارش فایننشال تایمز، رجب طیب اردوغان در روز‌های اخیر از احتمال برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست‌جمهوری در ترکیه خبر داده بود.

اردوغان در سخنانی در جمع نمایندگان پارلمانی حزب عدالت و توسعه گفت که انتخابات سراسری در ترکیه شامل انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری به احتمال زیاد در تاریخ ۱۴ می‌سال جاری میلادی برگزار خواهد شد. پیشتر تاریخ این انتخابات ۱۸ ژوئن ۲۰۲۳ تعیین شده بود.

«علی بابا جان» رئیس حزب پیشرفت و دموکراسی، از احزاب مخالف اردوغان جدیداً انتقاد‌های شدیدی را علیه اردوغان مطرح کرده بود.

وی طی سخنانی گفته بود: «دولت از پهپاد‌ها به عنوان یک ابزار تبلیغاتی برای خود در انتخابات استفاده می‌کند. آن‌ها پهپاد را مقدس و غیرقابل نقد کرده‌اند. من عذر می‌خواهم، اما ما درباره این‌ها صحبت خواهیم کرد؛ از مسائل مثبت صحبت خواهیم کرد و اشتباهات را نیز مورد انتقاد قرار خواهیم داد.»

اردوغان نیز چند روز پیش در سخنرانی به شدت از علی باباجان انتقاد کرد و گفت: «باید رقابت کرد. تو هیچ می‌دانی رقابت چیست؟ تو برو و پوشک بچه و فرش‌هایت را بفروش! تو این کاره نیستی. من ناراحتم از این که او طی ۱۵ سال با من کار کرده؛ اما به نظر می‌رسد که چیزی از من نیاموخته است.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار