درخواست نماینده آمریکایی برای ارسال تانک‌های آبرامز به اوکراین

رئیس کمیته خارجی مجلس نمایندگان آمریکا خواستار ارسال دست‌کم یک تانک آمریکایی «آبرامز» به اوکراین برای جلب رضایت آلمان شده است.

«مایکل مک‌کال» رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با ای‌بی‌سی نیوز خواستار آن شده است که دست‌کم یک تانک آمریکایی مدل «آبرامز ام ۱» به اوکراین ارسال شود تا آلمان نیز با ارسال تانک‌های «لئوپارد» به این کشور موافقت کند.

طبق گزارش ای‌بی‌سی نیوز، مک کال گفت: «آلمان منتظر است برای ارسال تانک به اوکراین ما پیش قدم شویم. پس اگر ما اعلام کنیم قصد داریم فقط یک تانک آبرامز به اوکراین بدهیم آن‌ها هم تانک‌های لئوپارد را ارسال خواهند کرد. به خاطر داشته باشید حدود ۱۰ کشور هستند که از این نوع تانک‌ها دارند، اما برای ارسال این تانک‌ها به اوکراین نیاز به کسب اجازه از آلمان دارند.»

نماینده جمهوری‌خواه ایالت تگزاس در پاسخ به این سوال که «آیا فرستادن تنها یک تانک آبرامز به اوکراین برای ترغیب آلمان به ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین کافی است؟» گفت: «فکر می‌کنم همین که بگوییم تصمیم گرفته‌ایم به اوکراین تانک‌های آبرامز ارسال کنیم کافی باشد تا آلمان هم تانک‌های لئوپاردش را برای اوکراین بفرستد.»

مایکل مک‌کال همچنین ادعا کرد: «روس‌ها می‌خواهند یک حمله در زمستان انجام دهند و نیروهای اوکراینی این تانک‌ها را در جناح شرقی در منطق دونباس لازم دارند. ارتش اوکراین همچنین به موشک‌های دور بردتر ATACMS برای هدف قرار دادن کریمه، نیاز دارند.»

جنگ روسیه و اوکراین به عامل نگرانی، شکاف و دو دستگی بین کشور‌های غربی تبدیل شده است؛ اختلافات بین اعضای ناتو درباره پرونده ارسال تانک به اوکراین همچنان ادامه دارد.

روزنامه نیویورک تایمز از ادامه اختلافات بین آمریکا و آلمان در زمینه ارسال تانک به اوکراین خبر داد و نوشت: برلین شرط کرده است که واشنگتن باید تانک‌های آبرامز را ابتدا ارسال کند سپس آلمان تانک‌های لئو پارد ۲ را به اوکراین ارسال کند. این در حالی است که ارتش روسیه خط اول دفاعی اوکراین را در محور زاپوریژیا منهدم کرد.

اختلافات بین آمریکا و آلمان درباره ارسال تانک به ارتش اوکراین همچنان ادامه دارد. زیرا برلین شرط کرده است که ابتدا واشنگتن تانک‌های ابرامز خود را به اوکراین ارسال کند سپس خود، تانک‌های لئوپارد ۲ را به رژیم کی‌یف تحویل می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۰ ۰۳ بهمن ۱۴۰۱
یکی؟ :|
آخرین اخبار