مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه از راه‌های جلوگیری فرسایش خاک کاشت نهال است، گفت : ۸ میلیون اصله نهال طی چهار سال در سطح استان کاشته می‌شود.

انشاءالله کولانی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت : یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم، ایجاد جهش در سرانه فضای سبز و تولید نهال با مشارکت مردم و دستگاه‌ها، ادارات، نهاد‌های لشکری و کشوری، سمن‌ها، دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و... است.

وی با اشاره یک میلیارد اصله نهال طی چهار سال در سطح کشور، ادامه داد: سهم استان کرمانشاه با توجه به ظرفیت دو نهالستان استان که تولید ۲ میلیون نهال در سال را دارند، کاشت ۸ میلیون نهال طی چهار سال در سطح استان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: سعی می‌شود ضمن بالا بردن سرانه سبز استان از گونه نهال‌هایی استفاده شود که هم اقتصادی و هم بومی منطقه باشد.

وی با اشاره به مقوله آبخیزداری در ترسالی و خشکسالی در حفظ آب و خاک، اظهار کرد: آبخیزداری در ترسالی اقدامات کنترل سیل، فرسایش خاک، نفوذ‌پذیری و تقویت منابع آبی و... و در خشکسالی هم می‌تواند با مدیریت، انسجام و یکپارچگی دیگر دستگاه‌ها نقش موثری ایفا کند.

کولانی خاطرنشان کرد: باید روبه بهینه شدن مهار آب‌های سطحی و جلوگیری از برداشت غیرمجاز آب پیش رویم که مشارکت مردمی را می‌طلبد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.