رئیسی گفت: بیش از ۹۰ درصد دارو‌ها و بسیاری از تجهیزات پزشکی در کشور تهیه می‌شوند و قابل رقابت با تولید مشابه خارجی است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در بیست و هشتمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی با بیان اینکه این نشست نمادین و برای تجلیل از مقام پژوهشگران و فعالان عرصه سلامت است، اظهار کرد: در این آزمون بزرگی که فعالان این عرصه در کرونا دادند، بسیار خوش درخشیدند و مردم ما قدردان زحمات آنان هستند که از جان مردم حفاظت کردند.

وی افزود: از پژوهشگرانی که در تولید دانش ما را سربلند کردند و افتخار آفریدند هم متشکریم. من وقتی به سازمان ملل رفتم، دبیرکل از من در دیداری عذرخواهی کرد و گفت که خیلی تلاش کردم تحریم‌ها را نسبت به مردم ایران در مواجهه با کووید ۱۹ برداریم، اما موفق نشدیم و من گفتم آقای دبیرکل امروز علاوه بر اینکه مردم ما تا ۷۰ درصد واکسینه شدند، از تولیدکنندگان واکسن و صادرکنندگان آن هستیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: امروز افتخارات حوزه سلامت ما این است که بیش از ۹۰ درصد دارو‌های ما تولید داخل است و بسیاری از تجهیزات پزشکی در کشور تهیه می‌شوند و کار استاندارد قابل رقابت با تولید مشابه خارجی هم هست.

رئیسی با تاکید بر اینکه ما باید دانایی را زمینه توانایی کنیم، ادامه داد: همه پژوهشگران باید احساس حمایت از ایده‌پردازی و شغل محترمانه داشتن را داشته باشند. ما در بنیاد نخبگان توانسته‌ایم بسیاری را جذب کنیم و این افتخاری برای ماست.

وی افزود: همه دستگاه‌ها برای جذب نخبگان آمادگی کامل دارند و از این امر استقبال می‌کنند و آنان سرمایه‌ای برای کشور و دستگاه‌ها محسوب می‌شوند که باید کارش مورد حمایت باشد و در آرامش و امنیت امور خود را پیش ببرند و این هدف در دستگاه‌های کشور در حال اجراست.

رئیس جمهوری تصریح کرد: گاهی شاید در یک دستگاهی مواردی باشد که وصول به این هدف را کند می‌کند، اما در دولت این امور را پیگیری می‌کنیم و تسریع در انجام این هدف را مورد توجه قرار داده‌ایم تا مشکلات و کندی‌ها در این زمینه رفع شود.

رئیسی یادآور شد: همواره تاکید کرده‌ایم که ارتباط صنعت و دانشگاه باید حفظ شود. تولید دانش اگر در کنار نیاز کشور نباشد، هم خوب است و در جایگاه علمی کشور تاثیرگذار است، اما باید در وجه عالی‌تر به کار شناخت و رفع مشکلات کشور هم بیاید.

وی اظهار کرد: ما باید مرجعیت علمی کشور را حفظ کنیم و ارتقاء دهیم و به افزایش بهره‌وری در این زمینه فکر کنیم. هرگونه هزینه‌کردن در این عرصه سرمایه‌گذاری است و آن را باور دارم.

رئیس جمهور تاکید کرد: ما امروز نیازمندیم در حوزه‌های مختلف نسبت به افزایش بهره‌وری بازنگری داشته باشیم. ما ۱۰۱ هزار استاد دانشگاه در کشور داریم و وجود آنان باید موجب ارتقای علم و دانش و فناوری در کشور شود.

رئیسی ادامه داد: در اجلاس اخیر یکی از کار‌های ارزشمند بانوان ما کار‌های مربوط به علم و فناوری بود که به معرفی کشور ما کمک کرد. کار‌های نوآورانه افتخار ماست که باید به آن‌ها توجه ویژه داشته باشیم.

وی یادآور شد: ما با همکاری مجلس تلاش داریم که عزیزان در حوزه سلامت با تنگا مواجه نباشند. یکی از اولویت‌های امروز ما توجه به سلامت هم در بودجه و هم در برنامه‌ریزی است و این موضوعی است که آن را در مجلس هم با نمایندگان در میان گذاشته‌ام.

رئیس‌ جمهور با تاکید بر اینکه نباید به میزان فعلی در تولید علم و فناوری بسنده کرد، گفت: ما به حضور متخصصان در شهرستان‌ها و دستگاه‌های مختلف نیازمندیم. الان هم چنین افرادی در همین جایگاه‌ها قرار دارند، اما نه به اندازه‌ای که ما به آن نیاز داریم.

رئیسی افزود: در حوزه بهداشت و درمان که پشتوانه آن کار علمی و پژوهشی و نوآوری‌هایی که است خانم‌ها و آقایان متخصص ما انجام می‌دهند به جایی رسیدیم که برای دنیا هم قابل‌توجه است و به کشور‌های منطقه که می‌روم رسماً می‌گویند ما قبلاً برای امور پزشکی به اروپا می‌رفتیم، اما الان ترجیح می‌دهیم ایران بیایم.

وی تصریح کرد: یعنی این ادراک برای همسایگان ما به وجود آمده که باید به ایران آمد و رفتن به اروپا اولویت نیست. امری که به گردشگری سلامت ما بسیار کمک می‌کند.

رئیس‌ جمهور با بیان اینکه بهترین کار‌ها در حوزه سلامت در ایران اسلامی در حال انجام است، اظهار کرد: این امر محصول کار دانشمندان و متخصصان ماست و نباید گذاشت که این ادراک مخدوش شود بلکه باید آن را توسعه و گسترش داد و در راستای ارتقای هرچه بیشتر آن کوشید.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۰۳ بهمن ۱۴۰۱
اگر ۹۰درصد داروها وتجهیرات پزشکی در ایران تولید میشود، پس نتیجه میگیریم، رئیس جمهور و هیئت وزیران، ناتوان در اداره کشور هستند، نهایتاً بایستی همه باهم اسعفا بدهند و مردم را نجات بدهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۰۳ بهمن ۱۴۰۱
متاسفانه داروهای موجود در کشورها اشاره نفرمودند که آیا هر داروئی در جهان وجود داشته باشد در ایران هم هست؟
کیفیت داروهای ایران با دیگر کشورها برابری میکند؟
لذا چند مدت پیش از همین رسانه های داخلی بعلت کمبود دارو میفرمودند مواد اولیه دارو از خارج وارد میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۰۳ بهمن ۱۴۰۱
سلام سید بزرگوار چقدر باید جنایات و کسری بودجه دولت روحانی را تحمل کنی خدا خیرت بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۰۳ بهمن ۱۴۰۱
خدمت به مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۰۳ بهمن ۱۴۰۱
درسراسر ایران دارو جودندارد مخصوصان داروهای نایاب بیماری‌های خاص وضع بهداشت ودرمان خیلی مشکل دارد
Iran (Islamic Republic of)
همشهری
۱۹:۲۰ ۰۳ بهمن ۱۴۰۱
آقای رئیسی اگر گفته شما صحیح باشد لطفا فقط به یک سوال جواب منطقی دهید
پس چرا داروها اینقدر گران وبیشتر اوقات نایاب وقابل دسترس مردم نیستند
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۹:۱۷ ۰۳ بهمن ۱۴۰۱
آقای رئیس جمهور قرار بود اقتصاد دانها رو ردیف کنه وضعیت اقتصادی کشور رو بهتر کنه به نظرم بهتر دولت دست از سر کچل اقتصاد کشور بردار اوضاع سر و سامان بگیره اگر ایشون وقت کردن یک سر به بازار بزنند ببین گوشت همین چند روزه چه شکلی سر به فلک زد حالا ایشون که بیرون میرن یک سر هم با بازار طلا و سکه و ارز هم بزنن اوضاع فاجعه بار اونجا رو هم رصد کنند البته کیسه دولت خالی شده و دوباره دست مبارک خودشو وارد جیب مردم بیچاره کرده تا شاید با افزایش تورم بتونه کمبود بودجه خودشو جبران کنه
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۹:۱۴ ۰۳ بهمن ۱۴۰۱
ظرفیت باید بیش از نیاز و یا چندین برابر به اندازه پانصد میلیون بازار اطراف هدف اطراف هم شود اینگونه کشور برای سالیان سال و چه بسا دهها سال بیمه خواهد شد علاوه بر ارز آوری بالا امنیت سلامت و دارویی و پزشکی هم بالا خواهد رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
تاساده لوح مثل شما هست اینا هم هستن.بپرس معاون بهداشت چی میگه داره میگه ما نصف بوجه دارو را داریم در سال آینده.
Iran (Islamic Republic of)
Y
۱۸:۵۰ ۰۳ بهمن ۱۴۰۱
پس چرا تامین اجتماعی ده درصد داروها رو تحت پوشش داره . بالاخره کی داره دروغ میگه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۰۳ بهمن ۱۴۰۱
دهه فجر پیشاپیش مبارک،لطفا اسامی این ایام الله رو زودتر اعلام بفرمایید که مردم امادگی لازم را جهت هر چه باشکوه تر برگذار کردن این مراسمات رو داشته باشن،با تشکر از همه مسیولین زیربط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۰۳ بهمن ۱۴۰۱
در حوزه درمان ،متخصص سونوگرافی ؛مخصوصا در شهرستانها بسیار کمبود داریم و وزارت بهداشت باید با فوریت آنرا حل کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۰۳ بهمن ۱۴۰۱
لطفا برای حجاب به اپیکیشن تپسی واسنپ توجه نکردید منبع رواج بی حجابی شدن چون هم داخل ماشین راحت درمیارن هم بیرون نیازی نیست هی منتظر ماشین باشن باید پلیس تذکر جدی دهد دراین برنامه به مسافر تپسی واسنپ که حجاب باید رعایت کنی وگرنه مسافر می توانی نرسانی جزو گزینه ها باشد
Iran (Islamic Republic of)
مسکن مهر علوم پزشکی کرمان
۱۵:۲۴ ۰۳ بهمن ۱۴۰۱
سلام، مسکن مهر کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کرمان بعد از ۱۲ سال ۶۰ درصد پیشرفت داشته، هر چی پول میدهیم خبری از پیشرفت نیست، یک عده از اعضا همکاری نمی‌کنند و هیات مدیره متاسفانه جدیتی برای اتمام پروژه نداره. خواهش میکنم مسئولین مربوطه محض رضای خدا یک بار دقیق عملکرد اعضای هیات مدیره رو بررسی کنند که چرا این پروژه ها پیشرفت نمی‌کنند. نظارت کنید حق الناس نشه. بخدا دیگه زندگی زوج ها هم داره از هم می‌پاشه با این کرایه خونه ها، تورم و گرانی
حداقل روی این پروژه ها نظارت کنید پول اعضا به جیب دلال ها نره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۰۳ بهمن ۱۴۰۱
صحیح میفرمایند به همین دلیل است که اصلا و ابدا قیمت دارو افزایش نمیابد؟؟!!!!
پی نوشت
باید این هم میگفتند که مواد اولیه همه از خارج وارد میشود و این تولید هیچ افتخاری ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۳ بهمن ۱۴۰۱
میدونی دارو قلب بیمه طلایی محدود شده کم داده میشه یا اصلا داده نمیشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۵۲ ۰۳ بهمن ۱۴۰۱
خیلی خوبه ،کشور از خارج بی نیاز شود ، این دستاوردها رو به کشورهای دیگه هم بدید تا اوناهم بهره مند شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۰۳ بهمن ۱۴۰۱
در روایتی از پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) به بعضی از نشانه های نفاق اشاره شده است. حضرت در این روایت می فرماید: «ثلاثٌ مَن کُنَّ فِیهِ کانَ مُنافِقاً وَ اِنْ صامَ وَ صَلّی وَ زَعَمَ اَنَّهُ مُسْلِمٌ: مَنْ اِذا ائْتَمَنَ خانَ، وَ اِذا حَدَّثَ کَذِبَ وَ اِذا وَعَدَ اَخلَفَ...»

ترجمه و توضیح: این سه صفت در هر کسی باشد منافق است، اگر چه روزه بگیرد و نماز بگذارد و تصوّر مسلمانی داشته باشد:

اوّل ـ خیانتکاری. انسان خیانتکار منافق است؛ زیرا در ظاهر خود را امین نشان می دهد، ولی در باطن خائن است. بنابراین، نمی توان اموال و بیت المال را بدو سپرد، گرچه بعضی در برابر اموال کم و اندک امین هستند؛ ولی در مقابل امانتهای گرانبها و اموال فراوان درون خیانتکارانه خود را آشکار می کنند.

دوّم ـ دروغگویی. انسان دروغگو منافق است؛ زیرا که با چرب زبانی کلامی، نیّتی پلید و خلاف حقّ و حقیقت دارد؛ هر چند نماز بخواند و دعای ندبه و توسّل و... بر زبان جاری سازد.

سوّم - خُلف وعده. کسی که به وعده و گفته خود عمل نمی کند، منافق است؛ زیرا عمل به وعده و پایبندی به گفته از نظر اخلاقی پسندیده و ضروری است و حتّی از نظر فقهی نیز گاهی واجب است. (۰۲) کوتاه سخن آن که هر گونه دوگانگی ظاهر و باطن در شخص، نفاق شمرده می شود
حالا بفرمائید مسئولین حکومت را در بر اساس آنچه قید شده بسنجید تا بدانیم مسئولین ما چه جایگاهی دارند
آخرین اخبار