اجراي نماي سبز عمودي در ساختمان سراي نيلوفر

رئيس اداره فضاي سبز عمودي و در راستاي زيباسازي نماي ساختمان ها ،‌پروژه نماي سبز در ساختمان سراي نيلوفر كه از دو هفته گذشته آغاز شده ، هم اكنون در حال اجراست.

مجيد كريمي،‌در گفتگو با خبرنگار بخش خبرنگاران با اشاره به اينكه(ديوار سبز) فناوري نويني است كه به صورت سازه مستقل و يا بخشي از يك ساختمان با پوشش گياهي اجرا مي شود گفت:ديواره سبز ساختمان سراي نيلوفر طي مراحل مختلف با طراحي و نقشه برداري، انتخاب گل و گياه ساخت و نصب سازه اجراي اسكلت ،‌عمليات آبرساني، خاكريزي، كاشت گل و گياه انجام مي شود.

وي افزود: هم اكنون عمليات سازه و آبرساني اين پروژه توسط معاونت فني و عمراني در مرحله اجرا بوده و پس از اتمام مراحل ذكر شده عمليات كاشت و نگهداري گل و گياه از سوي اداره فضاي سبز اجرا مي شود.

به گفته وي استفاده از گياهان پوششي مناسب با توجه به شرايط محيطي اعم از نور،‌درجه حرارت بوده كه در اين طرح از انواع گياهان بالا رونده مانند امين الدوله پيچ گليسين ، پيچ اناري استفاده مي شود.

كريمي تصريح كرد: در حال حاضر سراي محله نيروي هوايي واقع در ناحيه دو به مساحت 460 متر مربع فضاي سبز عمودي اجرا شده است.

وي در تشريح فوايد طرح خاطرنشان كرد: پوشاندن نماي ساختمان با پوشش گياهي، از نظر ابعاد زيست محيطي در كاهش دماي محيط پيرامون و تعديل پديده ي جزيره گرمايي شهري،‌كاهش آلودگي صوتي، كاهش مصرف انرژي و بهبود كيفيت محيط زيست نقش تعيين كننده اي دارد./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار