عدم کمبود آرد در استان سمنان/ مردم تخلفات را گزارش کنند

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان با بیان اینکه کمبودی در زمینه تأمین آرد نانوایی‌ها وجود ندارد، گفت: هیچ نانوایی در استان به دلیل کاهش یا عدم سهمیه تعطیل نیست.

عبدالرحمان تحصیلی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان ضمن اشاره به مشکلات نانوایی‌های استان سمنان و تعطیلی برخی نانوایی‌ها به واسطه کمبود آرد، تاکید کرد: سهمیه نانوایی‌ها در سراسر استان سمنان با یک پایش که از سوی کارشناسان جهاد کشاورزی و خدمات بازرگانی و به عبارت دیگر اعضای کارگروه آرد و نان تعیین می‌شود لذا تاکنون هیچ گونه کمبود آردی در استان گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه در زمینه کمبود سهمیه آرد نانوایی‌ها نیز هیچ موردی مشاهده نشده است، افزود: با توجه به تدابیری که در هفته‌های قبل اندیشیده شد، طی روزهای قبل که برودت شدید هوا را داشتیم در استان سمنان نه تنها هیچ گونه قطعی گاز نانوایی‌ها را نداشتیم بلکه حتی افت فشار منجر به تعطیلی نانوایی‌های استان هم رقم نخورده است.

تمهیدات لازم فصل سرما

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان با بیان اینکه یکی از تمهیدات دیگری که ما در ایام سرد سال اندیشیدیم فعال کردن واحدهای پخت نان خشک و قابل نگهداری بود، بیان کرد: از ناحیه بازرگانی و خدمات غله هیچ نوع عدم تخصیصی به نانوایی در استان نداشته‌ایم.

تحصیلی با بیان اینکه نانوایان در سراسر استان سمنان موظف هستند طبق سهمیه‌ای که دریافت می‌کنند، طبخ نان را انجام و کیفیت را نیز لحاظ کنند، بیان داشت: نانوایان از مقطع ۵:۴۵ تا ۷:۳۰ صبح، از ساعت ۱۰:۴۵ الی ۱۲:۳۰ در مقطع ظهر و در عصر با توجه به کوتاه بودن روزها در نیم‌سال دوم از ساعت ۱۶:۳۰ الی ۱۹:۳۰ موظف به پخت نان هستند و رعایت این موضوع الزامی است.

وی با بیان اینکه برخی واحدهای نانوایی ما در استان سمنان حتی تا ساعت ۲۰:۳۰ هم باز هستند و نان به مردم می‌دهند، افزود: علی رغم این افزایش ساعات هم باز ما مشکل تأمین آرد در استان سمنان نداریم و اگر به صورت موردی نانوایی با کمبودی روبرو شده می‌تواند از انبار غله پیگیری کند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان با بیان اینکه مردم نیز می‌توانند تخلفات نانوایی‌ها را ابتدا با ۱۲۴ و سپس با ادارات جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان در میان بگذارند، بیان کرد: حتماً به تخلفات احتمالی رسیدگی خواهد شد.

تحصیلی بیان کرد: اگر نانوایی‌ها نیز مشکل برای تأمین آرد داشتند، می‌بایست به مدیریت جهاد کشاورزی در سراسر استان سمنان مراجعه حتی درخواست سهمیه خود را ثبت کنند تا به این موضوع رسیدگی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.