مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۲۱۰ واحد صنایع تبدیلی با سرمایه گذاری شخصی به ارزش ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان استان در دست اجرا است.

حسن محمدی افزود: از این تعداد ۵۷ واحد در زمینه تصفیه و بسته بندی کشمش و حدود ۹۰ واحد در حوزه شوری و ترشی فعال است که ارزش سرمایه گذاری برخی از این واحد‌ها بیش از ۶۰ میلیارد تومان است.

او ادامه داد: از واحد‌های صنایع تبدیلی استان ۲۶ واحد با سرمایه گذاری هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در بخش لبنیات و ۱۸ واحد خوراک دام و طیور با سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیارد تومان فعالیت دارند.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی استان همدان اظهار داشت: چند طرح بزرگ فرآوری سیب زمینی با پیش بینی تسهیلات بانکی و پیگیری استانداری در دست اجرا است.

محمدی با اشاره به اینکه ساخت یک سردخانه پنج هزار تنی حدود ۵۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد، تصریح کرد: در استان همدان ۹۲ واحد سردخانه با ظرفیت ۲۵۲ هزار تن و سرمایه گذاری بیش از ۲ هزار میلیارد تومان فعال است.

او با تاکید بر اینکه صنایع تبدیلی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان است اظهار داشت: برنامه پنج ساله و نقشه راه برای صنایع تبدیلی تهیه و به عنوان الگو برای سایر بخش‌های جهاد کشاورزی معرفی شده است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی بیان کرد: طبق اصل ۴۴ قانون اساسی، دولت در صنایع تبدیلی ورود مستقیم ندارد، اما در مساله پشتیبانی و تسهیلات بانکی کمک می‌کند که از بند الف تبصره ۱۸ مقرر بود ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار داده شود که تاکنون یک ریال هم پرداخت نشده است.

مدیرصنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: هر یک از مشاغل کارگاهی حدود ۱۰ کارگر دارد و از یک هزار و ۶۰۰ عنوان مشاغل صنایع غذایی حدود ۲۰ عنوان شامل مشاغل خانگی می‌شود.

محمدی با اشاره به اینکه سطح مشاغل کارگاهی از مشاغل خانگی بالاتر و از مشاغل صنعتی پایین‌تر است، افزود: برای مشاغل کارگاهی باید امکان صدور مجوز تعریف شود.
منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار