صندوق انکشاف زراعتی فعالیتش را از سر گرفت

معاون اداری ریاست الوزراء طالبان از فعالیت دوباره صندوق انکشاف زراعتی پس از تغییرات در سیستم بانکی خبر داد.

عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست الوزراء طالبان در محفل افتتاحیه حمایت از صندوق انکشاف زراعتی، از تجار ملی و نهادهای بین المللی خواست تا بخاطر رشد اقتصادی زارعین با این صندوق همکاری کنند.

 حنفی با اشاره به تأمین امنیت در سراسر کشور، از سرمایه گزاران داخلی و خارجی خواست، بخاطر رشد و ترقی کشور در بخش های معادن، صحت، زراعت، تعلیم و تربیه با اطمینان کامل سرمایه گذاری کنند.

مولوی عطاءالله عمری، سرپرست وزارت زراعت با تأکید بر اینکه افغانستان دارای اقلیم مناسب بوده و برای زراعت و باغ داری مناسب است گفت: بعد از استقرار دوباره طالبان در بخش زراعت، آب، نباتات، جنگلات و… کارهایی انجام شده است، ولی این کار ها کافی نیست.

عمری از تجارملی، نهاد های بین المللی و سفیران کشور های همسایه و نهادهای خیریه خواست که صندوق انکشاف زراعتی را کمک کنند.

امیرخان متقی سرپرست وزارت امورخارجه کشور نیز در این مراسم گفت: افغانستان کشور حاصل خیز است و اقتصاد افغانستان وابسته به زراعت است، به خاطر پیشرفت و ترقی کشور باید زارعین و دهاقین تقویت شوند و در این راستا٬ وزارت خارجه با کشور های مختلف صحبت های داشته است، تا محصولات باغ ها بیشتر شود و افغانستان از لحاظ صادرات در مارکیت های جهانی جایگاه خود را پیدا کند. 

عبدالغفور غفاری، رئیس صندوق انکشافی زراعتی (ADF) گفت صندوق انکشاف زراعتی یازده سال قبل، تحت ریاست وزارت زراعت ایجادشد و وزارت های تجارت، تحصیلات عالی، مالیه و افغانستان بانک اعضای آن بودند و وظیفه عمده آن تمویل مالی نهادهای زراعتی است.

به گفته وی، تا کنون این صندوق ۱۱ میلیارد افغانی را بخاطر رشد زراعت به مصرف رسانده است که در کل ۶۰ هزار دهقان در سی وچهار ولایت از آن مستفید شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار