معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به نیازمندی عصر امروز به شناخت روشن و دقیق از زن و خانواده، سعادت آینده بشر را در گرو توجه به این موضوع دانست.

به گزارش سرويس علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران  به نقل از دفتر ارتباطات و اطلاع رساني معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري؛ دکتر نسرین سلطانخواه، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در همایش هم اندیشی راهبردی زنان و خانواده اظهار کرد: اگر به دنبال طی مسیر پیشرفت در تمامی عرصه ها به ویژه عرصه علم و فناوری هستیم باید به این نکته که زنان می توانند نقش مهمی را در این عرصه ایفا کنند توجه داشته باشیم.

رئيس بنياد ملي نخبگان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص زن و خانواده گفت: در فرمایشات ایشان به زن در وهله اول به عنوان یک انسان که خداوند به او هوش، استعداد و توانایی داده است نگاه می شود؛ بنابراین زن هم وظیفه و هم حق دارد که از این امتیاز و موهبت به ودیعه گذاشته شده بتواند به خوبی استفاده کرده و به صورت توانمندی به ظهور برساند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با تاکید بر اینکه عرصه علم و فناوری یکی از عرصه هایی است که زنان خیلی خوب می توانند در آن بدرخشند، تصریح کرد:خوشبختانه در نظام جمهوری اسلامی ایران بسترهای رشد و شکوفایی در عرصه علم و فناوری کاملا فراهم شده است و زنان ایرانی باید با هوشمندی این فرصت بدست آمده را قدر دانسته و ازآن استفاده کنند .

دکتر سلطانخواه خاطر نشان کرد:اگر ما به عنوان یک زن مدعی این هستیم که باید در اجتماع به خصوص در عرصه های فرهنگی ،اجتماعی، سیاسی و اقتصادی حضور داشته باشیم این حضور در قالب ظاهر شدن در جایگاه یک منشی دفتر و یا یک دفتر دار یا کارشناس معمولی نباید متجلی شود بلکه زن ایرانی باید در عرصه های درخور و شایسته که می توانند از فکر و توان او بخوبی استفاده کنند حضور یابد .

وی با بیان اینکه بخش دوم فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد زن به عنوان یک همسر و مادر است گفت:بسیاری از ارزش های والای انسانی که خدا در وجود انسان به ودیعه گذاشته است در جایگاه مادری و همسری تجلی می یابد .

رئيس بنياد ملي نخبگان با اشاره به تصویب سند تحول آموزش و پرورش گفت:در این سند به کسب بسیاری از فضیلت های والای انسانی در مدارس و تقویت آنها اشاره شده است در حالی که اولین خاستگاه رشد فضایل عالی انسانی مانند شجاعت، پاکدامنی، فداکاری و گذشت توسط مادران و در خانواده محقق می شود.

رئيس بنياد ملي نخبگان با بیان اینکه بخش دیگری از فرمایشات رهبری در مورد حضور زنان در عرصه های اجتماعی بود، افزود: ایشان با حفظ دو شرط غيرقابل تفويض بودن وظایف مادری و حفظ شریعت بخصوص محرم و نامحرم ، حضور زن در اجتماع را بلا مانع دانستند.

وی افزود: بنابراین برای مهیا شدن حضوز زن در اجتماع باید در وهله اول یک فضای ذهنی بسیار روشن و شفاف در نگاه سیاست گذاران کلان کشور در عرصه زن و خانواده ایجاد شود که مقام معظم رهبری از آن به تئوریزه کردن و پرداختن به این موضوع از جنبه های نظری نام برده اند.

معاون علمي و فناوري رييس جمهور تصريح كرد: این یک ضرورت است که تمام سیاستگذاران متوجه این موضوع باشند که بحث زن و خانواده تنها موضوع مربوط به جامعه زنان نیست بلکه اين موضوع به حیات و آینده نسل بشر وابسته است.

وی افزود: تفاوت تفکر ما با تفکر مادی این است که تفکر مادی کمال و هدف غايی تلاش‌ها و پیشرفت های علمی را تنها در رفاه بیشتر می بیند در حالی که تفکر ما لزوما کسب رفاه و ملازم با کسب آسایش و آرامش نیست.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئيس بنياد ملي نخبگان در پايان گفت: بزرگترین گمشده فعلی بشر آرامش و آسایش است که تنها در خانواده محقق می شود./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار