نشست ساماندهی هواداران فوتبال برای حضور در ورزشگاه‌ها برگزارشد

نخستین نشست کارگروه فرهنگی و ساماندهی هواداران فوتبال باشگاه‌های کشور برگزار شد.

نخستین جلسه کارگروه فرهنگی و ساماندهی هواداران فوتبال به ریاست منصور قنبرزاده نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال، محمدرضا کشوری فرد سرپرست سازمان لیگ، مدیران و مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، مسئولان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و مدیران انتظامی، امنیتی و نظارت و بازرسی برگزار شد. حاضران در جلسه بر ضرورت حضور تماشاگران در ورزشگاه های کشور تاکید کردند.

حاضرین در جلسه ضمن بیان نظرات خود، پیشنهادها و راهکارهایی برای برگزاری بهتر مسابقات با حضور تماشاگران مطرح کردند. از جمله مهم ترین مصوباتی که در این نشست به تصویب رسید، به شرح زیر است:

• حضور تماشاگران در ورزشگاه  ها با ایجاد شرایط  لازم از هفته هفدهم آغاز می شود و کانون های هواداری باشگاه ها مسئولیت اصلی  نظم دهی و ساماندهی تماشاگران را برعهده خواهند داشت.

• حضور تماشاگران در ورزشگاه ها فقط با خرید بلیت از سامانه الکترونیکی ممکن بوده و افراد بدون بلیت،  مجوز حضور در ورزشگاه را نخواهند داشت.

•  تماشاگران  روی صندلی های شماره دار ورزشگاه  و جایگاه مشخص شده در بلیت مستقر شوند.

• بلیت های فروخته شد به افراد قابل واگذاری و فروش به شخص دیگری نمی باشد و واحدهای نظارتی سازمان لیگ و انتظامی بر این فرآیند کنترل لازمه را اعمال خواهند کرد.

• مقرر شد بسته های فرهنگی از سوی کانون های هواداری و معاونت های فرهنگی باشگاه ها برای ارایه به تماشاگران آماده  شود. 
• تمامی عوامل برگزاری مسابقه از جمله داوران، ناظران، مسئولان فرهنگی و روابط عمومی ها دارای آی دی کارت بوده و افراد فاقد ID  مجوز ورود به ورزشگاه را نخواهند داشت. 

• باشگاه های استقلال و پرسپولیس مدارک مشوقین خود را برای صدور آی دی کارت به فدراسیون فوتبال و واحد فرهنگی سازمان لیگ اعلام کنند و در فازهای بعدی نیز برای مشوقین سایر باشگاه ها این کارت ها نیز صادر  و اقدام شود.

• با توجه به مهیا نبودن زیر ساخت ها برای حضور بانوان در ورزشگاه ها شرایط لازم برای حضور بانوان  در مسابقات آینده فراهم شود و همچنین همیاران هواداران بانوان در باشگاه ها تشکیل و اقدام گردد.

• معاونت های فرهنگی و کانون های هواداری باشگاه ها برنامه های خود را تا پایان فصل جاری مسابقات ارایه و در کارگروه بررسی و پیگیری شود.

• منشورهای اخلاقی و آئین نامه های مشخصی برای هواداران و تماشاگران در ورزشگاه ها تهیه و تدوین شود.

در پایان نشست منصور قنبرزاده نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال اظهار داشت: کارگروه فرهنگی و ساماندهی کانون هواداران باشگاه ها به صورت مستمر و هر ۱۵ روز یکبار نشستی برگزار کند ونمایندگان سایر باشگاه ها نیز در این کارگروه حضور داشته باشند. 

وی افزود: مصوبات این کارگروه فرهنگی به صورت مکتوب به باشگاه ها ابلاغ شود و در نشست های بعدی صورتجلسه مشخص برای هر جلسه کارگروه تهیه شود. ضمن اینکه دبیری برای این کارگروه جهت دعوت از باشگاه ها،  پیگیری مصوبات و اجرای آن تعیین شود. 

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال تاکید کرد: همه عوامل و ناظران مسابقات باید شناسنامه دار و سوابق تحصیلی و آموزش آنها نیز مشخص باشد. در صورت لزوم آموزش ارتباط با دانشگاه ها انجام شود. بودجه فرهنگی مناسب برای باشگاه ها تعیین و سازماندهی شود. باشگا ه ها موظف شوند برنامه های فرهنگی خود را ابتدا به تایید هیات مدیره باشگاه خود برسانند و سپس برای اجرا و بهینه سازی به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ ارایه کنند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.