خاندوزی: تلاش دولت در سال جاری استقراض کمتر بود

وزیر اقتصاد گفت:تلاش دولت در سال ۱۴۰۱ این بود که بار و فشار کمتری به حوزه اوراق وارد کرده و استقراض کمتری داشته باشد.

احسان خاندوزی در جلسه علنی مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد بررسی عملکرد مهمترین احکام تبصره‌ها و ردیف‌های مرتبط با واگذاری دارایی‌های مالی در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور گفت: یکی از مسیر‌ها که در سال‌های اخیر برای تامین کسری بودجه دولت بوده، انتشار اوراق و به اصطلاح استقراض از جامعه برای رفع کسری بودجه است.

وی با بیان اینکه در این شرایط دو حالت متصور است، توضیح داد: حالت اول رفع کسری‌های موقت پیش از پایان سال است که دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۲ از ابزار جدید اوراق درون سالی استفاده کرده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره انتشار اوراق برای جبران کسری‌ها بین سال‌های مختلف گفت: با وجود فشار‌های اقتصادی و تورمی تلاش دولت در سال ۱۴۰۱ این بود که بار و فشار کمتری به حوزه اوراق وارد کرده و استقراض کمتری داشته باشد؛ البته انتظار خیلی‌ها این بود که در سال جاری بیشترین میزان تامین مالی از طریق انتشار اوراق و استقراض انجام شود.

وی با اشاره به آمار و ارقام پایان ۱۰ ماهه ۱۴۰۱ دراین باره گفت: در بودجه امسال در مجموع ۲۰۴ هزار میلیارد تومان اوراق مالی پیش بینی شده است که عملکرد دولت در پایان ۱۰ ماهه امسال نشان می‌دهد که ۱۷۲ هزار میلیارد تومان دارایی مالی واگذار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار