راه‌اندازی دفتر تعاملات فناوری ایران و روسیه در قزوین

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین از راه‌اندازی دفتر تعاملات فناوری ایران و روسیه در قزوین خبر داد.

احمدی رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین گفت: با راه‌اندازی این دفتر طرح‌های مشترک فناورانه بین شرکت‌های دانش‌بنیان روسیه و استان قزوین اجرا می‌شود.

وی افزود: روسیه به همراه ۵ کشور دیگر عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا هستند و به همین خاطر می‌توانیم مبادلات تجاری در حوزه تولید و صادرات محصولات دانش‌بنیان را به کمک این کشور‌ها توسعه دهیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین گفت: با توجه به تعاملات دفتر تعاملات فناوری ایران و روسیه در قزوین، متقابلاً همین دفتر در یکی از پارک‌های فناوری روسیه هم ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه پارک‌های فناوری روسیه از سطح بالایی در حوزه تولید دانش‌بنیان برخوردار هستند که همکاری با آن‌ها می‌تواند به ارتقای شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور استان کمک کند.

احمدی با اشاره به توانمندی‌های پارک‌های فناوری روسیه در حوزه‌های داروسازی، رادیوالکترونیک، زیست‌فناوری و داروسازی گفت: همچنین پارک‌های فناوری روسیه از قابلیت‌های بالایی در تولید نرم‌افزار به ویژه نرم‌افزار‌های تلفن همراه برخوردار هستند که می‌توانند با انتقال فناوری موجب رشد شرکت‌های مشابه در استان قزوین و کشور شوند.

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین افزود: امیدواریم با همراهی دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان قزوین نمایشگاهی از محصولات دانش‌بنیان تولیدشده در استان قزوین در کشور‌های خارجی به ویژه کشور‌های همسایه برگزار شود و در این حوزه به دیپلماسی اقتصادی فعال نیاز داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.