معاون استاندار اصفهان:

بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در اصفهان ساخته می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: احداث بزرگ‌ترین مجموعه نیروگاه خورشیدی کشور به ظرفیت هزار مگاوات آخر هفته در اصفهان آغاز می‌شود.

امیررضا نقش گفت: در کشور برای تولید ۴ هزار مگاوات انرژی پاک و تجدیدپذیر هدف گذاری شده که هزار مگاوات آن سهم استان اصفهان است.

او اظهار امیدواری کرد: در مرحله نخست تا سال آینده ۳۰ درصد از این هزار مگاوات انرژی پاک به شبکه سراسری برق منتقل شود و ظرف سه سال نیروگاه به تمام ظرفیت خود برسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه نیروگاه شهید منتظری نیروگاهی ۱۶۰۰ مگاواتی است که معمولا ۱۲۰۰ مگاوات آن در مدار است افزود: در استان اصفهان در اوج مصرف به ویژه در فصل تابستان هزار تا ۱۵۰۰ مگاوات برق مصرف می‌شود و به مدار آمدن تولید نیروگاه خورشیدی می‌تواند کسری موجود را جبران و به جلوگیری از آلودگی هوا کمک کند.

نقش اضافه کرد: اکنون فقط ۵۰ مگاوات انرژی خورشیدی در استان تولید می‌شود و با بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی هزار مگاواتی جهش ۲۰ برابری تولید را با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و حمایت‌های دولتی شاهد خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
تولید انرژی‌های پاک اگه جدی گرفته بشه خیلی از مشکلات الان حتی آلودگی هوا یا رفع میشه یا حداقل کم میشه.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۴:۴۰ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
اصفهان میتواند قطب بزرگ انرژی پاک در کشور با ساخت نیروگاه‌های خورشیدی چندین هزار مگاواتی با کمک همه بخشهای دولتی و خصوصی باشد