مدیرکل تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

اقلیت‌های دینی در مقابل اغتشاشات نجابت به خرج دادند

جانعلی پور گفت: افراد سیاسی و مذهبی ادیان توحیدی در محکوم کردن اغتشاشات و توطئه دشمن اثرگذار بودند.

اسماعیل جانعلی‌پور، مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی درباره نقش ادیان توحیدی در مراسم فجر گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کمیته ادیان الهی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی متولی این شوراست و با هماهنگی مجامع ادیان دینی (اقلیت‌ها) فهرست‌های برنامه‌ها و حضورشان در دهه فجر را تشریح می‌کنیم.

جانعلی‌پور ادامه داد: از روز ۱۲ بهمن ساعت ۹ صبح همزمان با ورود حضرت امام زنگ کلیسا‌ها و اماکن پیروان ادیان الهی به صدا در می‌آید. در این روز جمعی از پیروان ادیان توحیدی برای تجلیل میثاق با آرمان‌های امام خمینی در حرم امام حضور پیدا می‌کنند. پیروان ادیان توحیدی در دو مقطع در طول سال خدمت جامعه هستند و در زمان رحلت امام و دهه فجر حضور دارند.

مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه پیروان ادیان توحیدی تعداد فراوانی از جوانانشان را در راه کشور فدا کردند، افزود: در روز ۱۳ بهمن پاسداشت شهدای ادیان توحیدی همزمان با روز پاسداشت شهدا برگزار می‌شود. در قبرستان زرتشتیان هم به صورت ویژه مراسمی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه همزمان آیین‌های شکرگزاری در امکان شکرگزاری برگزار می‌شود و به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی این مراسم نیایش هست توضیح داد: به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی ادیان الهی شب شعری را در شیراز برگزار خواهد کرد و شاعران جامعه و ادیان توحیدی حضور دارند.

جانعلی‌پور با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از حوزه‌های علمی و سازندگی اثرگذار در کشور توضیح داد: افراد سیاسی و مذهبی ادیان توحیدی در محکوم کردن اغتشاشات و توطئه دشمن اثرگذار بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.