امیرعبداللهیان در نشست اکو مطرح کرد؛

تشکیل دولت فراگیر مشکلات افغانستان و منطقه را بهبود می بخشد

وزیر امور خارجه ایران در نشست اکو گفت ایجاد یک دولت فراگیر در افغانستان تهدیدهای ناشی از عملیات تروریستی، آوارگان و قاچاق مواد مخدر برای منطقه را کاهش خواهد داد.

وزیر امور خارجه ایران در نشست اکو با اشاره به اینکه افغانستان یک عضو بسیار مهم و بخشی از خانواده بزرگ اکو می باشد اظهار کرد جمهوری اسلامی ایران از جمله کشورهای اصلی در طراحی و تصویب " سیاست حمایتی اکو برای افغانستان" بوده و همواره از ضرورت اجرای کامل و موثر آن حمایت نموده است.

امیرعبداللهیان درباره کمک های ایران به ملت افغانستان گفت این حمایت علاوه بر کمک‌های دوجانبه برای رفع مشکلات مردم نجیب افغانستان در راستای جلوگیری از بحرانهای انسانی می باشد.

تشکیل دولت فراگیر راه حل مشکلات داخلی و منطقه

وزیر امور خارجه ایران افزود ایجاد یک دولت فراگیر در افغانستان نه تنها می تواند به برنامه های کمک رسانی و نیز بازسازی افغانستان یاری رساند بلکه تهدیدهای ناشی از عملیات تروریستی، آوارگان و قاچاق مواد مخدر برای منطقه را کاهش خواهد داد.

محروم کردن زنان و دختران از تحصیل مغایر تعالیم دین رحمانی است

امیرعبداللهیان ضمن اعلام موضع جمهوری اسلامی ایران در محکوم کردن اقدام هیات حاکمه افغانستان در محروم کردن زنان و دختران از تحصیل گفت این اقدام در تعارض با تعالیم دین رحمانی اسلام است و جمهوری اسلامی نگرانی عمیق خود را از آن اعلام می دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار