مقاوم سازی ۱۰۷ هزار واحد مسکونی روستایی در استان همدان

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: ۱۰۷ هزار واحد مسکونی روستایی در این استان معادل ۶۵ درصد مقاوم سازی شده که این میزان در کشور ۵۱ درصد است.

مجید جودی در سفر خود به همدان  به منظور بررسی آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات وام مسکن روستایی و همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به موقع درجلسه شورای بانک های استان،افزود: ۲۰۰ هزار نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی کشور را تا سال ۱۴۱۰ در دستور کار داریم که تاکنون ۵۰ درصد در کشور محقق شده است.

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه در سال ۱۳۸۴ طرح ویژه بازسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی با ساخت سالانه ۲۰۰ هزار مسکن روستایی هدف گذاری شد، اظهار داشت: در آن سال ۵ درصد از ساختمان های روستایی مقاوم بود و اکنون به  ۵۰ درصد در کشور رسیده است.

او در ادامه بیان کرد: بر اساس تعهداتی که بنیاد مسکن برعهده گرفته است  قرار شده در دولت سیزدهم  یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی در شهرها و روستاها ازسوی بنیاد مسکن  ساخته شود که نیمی از آنها در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و نیم دیگر در روستاها اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور  استان همدان را  جزء استان‌های پیشرو در زمینه بازسازی مسکن روستایی با ۱۴ درصد بیشتر از میانگین کشوری است بیان کرد و گفت:  ۱۰۷ هزار واحد مسکونی روستایی در استان همدان معادل ۶۵ درصد مقاوم سازی شده که این میزان در کشور ۵۱ درصد است.

جودی ابراز داشت: مبلغ ۱۱ هزار میلیارد تومان باهماهنگی  ۹ بانک برای بازسازی مسکن روستایی به استان همدان اختصاص داده شده که مبلغ ۸ هزار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به بانک‌ها ابلاغ شده است.

او در ادامه اظهار داشت: تاکنون ۶۵۳ پرونده به مبلغ ۶ هزار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به بانک ها ی عامل  ارجاع داده شده و استان همدان در رده سوم یا پنجم کشوری قرار دارد.

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ابراز امیدواری کرد که در سال ۱۴۱۰ تمام مسکن های روستایی کشور در مقابل سوانح طبیعی مقاوم سازی شده باشد.

جودی تصریح کرد:  مبلغ تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت و  این وام به عنوان یارانه پرداخت می شود.

بانک‌های خصوصی استان باید منابع خود را در استان هزینه کنند

استاندار همدان  هم در این جلسه گفت: سهم امسال استان برای مقاوم سازی خانه های روستایی ۱۱ هزار واحد است که تاکنون کار بهسازی و بازسازی هشت هزار و ۵۰۰ واحد از این تعداد انجام شده است.

قاسمی فرزاد افزود: با توجه به سهمیه ای که به هر بانک تعلق گرفته هماهنگی برای معرفی از سوی بنیاد مسکن به بانک ها و شعب مختلف صورت گیرد ابراز امیدواری کرد که بتوانیم علاوه بر این تعداد ۸ هزار و ۵۰۰ واحد مابقی واحدها و سهم تعیین شده استان را ظرف ماه های ابتدایی ۱۴۰۲ به اتمام برسانیم.

وی تصریح کرد: تاکنون با توجه به ابلاغ بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در مجموع میانگین عملکرد بانک‌های دولتی استان بیش از ۷۰ درصد ارزیابی شده است.

استاندار همدان گفت: بانک های خصوصی باید منابع خود را در قالب پرداخت تسهیلات در سطح استان صرف کنند و علی رعم اینکه به آنها اعلام شد که منابع را در سطح استان صرف کنند، با عدم مساعدت و همسویی آنها مواجه شدیم و به تکلیف خود بخوبی عمل نکردند.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: سهمیه بانک های عامل به آنها اعلام و ابلاغ شود و با پیگیری بعدی که انجام خواهد شد واحدهای مسکونی روستایی با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت بتوانند واحدهایشان را بازسازی و مقاوم سازی کنند.

مسعود رضایی، مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان هم گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به یکی از شعب بانک‌های عامل درخواست خود را ارائه و با استفاده از ضمانت زنجیره‌ای وام را دریافت کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.