امیرعبداللهیان:

افغانستان همچنان نگرانی مشترک ایران و پاکستان است

وزیر امور خارجه در گزارشی توئیتری با اشاره به دیدارش با همتای پاکستانی در تاشکند و با بیان اینکه بزودی بازارچه جدید مرزی بین دو کشور افتتاح می‌شود، گفت: افغانستان همچنان نگرانی مشترک دو کشور است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در بیست و ششمین نشست وزرای خارجه در تاشکند پایتخت ازبکستان حضور دارد، امروز (سه‌شنبه) چهارم بهمن ماه با «بلاول بوتو زرداری» همتای پاکستانی خود در حاشیه این نشست دیدار و گفتگو کرد.

وی پس از این دیدار در توئیتی به زبان انگلیسی نوشت: با آقای بوتو در حاشیه نشست شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اقتصادی اکو دیدار کردم. در این ملاقات تجارت، ترانزیت (حمل و نقل)، گردشگری و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را به صورت رو در رو مورد گفتگو قرار دادیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: بزودی بازارچه جدید مرزی بین دو کشور افتتاح خواهد شد.

امیرعبداللهیان همچنین عنوان کرد: افغانستان همچنان نگرانی مشترک دو کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
بیسواد سیاست خارجی را به کجا ناکجاآباد برديد
Iran (Islamic Republic of)
همشهری
۲۳:۵۸ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
مرز افغانستان را دیوار حائل بکشید وقدم به قدم آنرا با سربازان وپهبادها کنترول کنید تا همه ایران راحت شوند از از مواد مخدر وهم از مهاجرت غیر قانونی اتباع آن کشور تاکی باید با جان ومال ایرانی ها ضرر آن کشور بما تحمیل شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
اتباع بیگانه را از ایران‌بیرون‌کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
چرا میلیونها افغانی ساکن ایران رو به کشورشون بر نمی گردونید تا کشورشون رو بسازند و از طرف دیگه میلیونها شغل در ایران آزاد و ترافیک و آلودگی هوای شهرها کمتر بشه؟؟
آخرین اخبار