۵ نفر به تلاش برای براندازی دولت آلمان متهم شدند

دادستانی آلمان پنج نفر از جمله یک زن را به توطئه چینی برای ربودن یک وزیر دولت آلمان، ایجاد خاموشی گسترده در این کشور و سرنگونی دولت متهم کرد.

دادستان‌ها در آلمان پنج نفر را در این کشور به خیانت برضد حکومت، تلاش برای سرنگون کردن دولت و توطئه برای ربودن کارل لوترباخ، وزیر بهداشت آلمان متهم کرده اند.

به گزارش شبکه دویچه وله، دادستان‌ها می‌گویند این گروه یک طرح سه مرحله‌ای داشتند که نخستین گام ایجاد خاموشی گسترده در آلمان، دوم ربودن وزیر بهداشت و در نهایت سرنگون کردن دولت بود. به نظر می‌رسد که این افراد در نظر داشتند که برای اجرای طرح خود محافظان کارل لوترباخ را بکشند.

پیشتر، پلیس آلمان ده‌ها فرد مظنون به توطئه برای براندازی دولت این کشور در قالب کودتای نظامی را‏ بازداشت کرد.

به گفته دادستان آلمان، یک قانونگذار سابق پارلمانی از حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان (AfD) نیز در میان بازداشت شدگان بوده است.

گئورگ مایر، وزیر ایالت تورینگن در شرق آلمان پیشتر به شبکه دویچلند فونک گفت: «بر اساس تجربه من، معمولاً موج دوم دستگیری‌ها وجود دارد.»

۲۵ مظنونِ عضو و هوادار این گروه در حملاتی که شامل حدود ۳۰۰۰ پرسنل امنیتی بود که مایر آن را در تاریخ مدرن آلمان بی سابقه توصیف کرد، بازداشت شدند.

اگرچه گروه‌های راست‌گرا در آلمان در حال افزایش بوده‌اند، اما کشف این توطئه شوکی بزرگ برای یکی از بزرگترین اقتصاد‌های اروپا بوده است.

اعضای این گروه (شهروندان رایش)، آلمان امروزی و مرز‌های آن را به عنوان یک کشور قانونی به رسمیت نمی‌شناسند. برخی از آن‌ها به رایش (امپراتوری) آلمان قدیمی تحت یک سلطنت اعتقاد دارند. برخی نیز عقاید نازیسم دارند و معتقدند آلمان تحت اشغال نظامی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار